Sony премахна Cyberpunk 2077 от каталога на PlayStation

Очакваната с огромно нетърпение научно-фантастичната игра се оказа пълна с бъгове и несъвместима с по-старите конзоли

Sony премахна Cyberpunk 2077 от каталога на PlayStation

Снимка: Cyberpunk 2077/Twitter

1500 ~ 2 мин. четене

Sony премахна хитовата видеоигра Cyberpunk 2077 от PlayStation Store - ход, който шокира анализаторите в индустрията и увеличава проблемите на полския разработчик CD Projekt Red. Игралното звено на японската Sony Interactive Entertainment заяви, че „се стреми да осигури високо ниво на удовлетвореност на клиентите“ и ще предложи на играчите пълно възстановяване на платената сума за дигиталното копие на играта.

Акциите на полската компания потънаха с 16% днес сутринта заради новината. Компанията е загубила 6.6 млрд. долара от пазарната си стойност след пускането ѝ миналия четвъртък.

Измина малко повече от седмица, откакто Cyberpunk 2077 стартира и въпреки огромните очаквания на гейминг общността играта предизвика остра критика заради множеството грешки и ниската производителност при по-стари конзоли, като PlayStation 4 на Sony и Xbox One на Microsoft.

Научно-фантастичната игра беше едно от най-очакваните заглавия на 2020 г., подхранвана от значителната реклама и миналите успехи на разработчика. CD Projekt Red е студиото зад ролевата игра The Witcher 3, която според критиците е една от най-добрите на всички времена.

Но заради огромните графични изисквания на Cyberpunk 2077, тя има проблем с по-стария хардуер. Хората, които я играят на PS4 и Xbox One са открили, че тя често забива докато текстурите се зареждат, а лицата на неиграемите герои понякога са замъглени.

„Не е било лесно решение, но те направиха правилния ход“, каза пред CNBC Стив Бейли, главен анализатор за игри в технологичната изследователска компания Omdia. „Това заглавие е премахнато от страх, че потребителите не просто ще се разстроят от качеството, но и че ще има потенциални имиджови вреди за конзолата.

В понеделник CD Projekt Red заяви, че ще предложи на клиентите възстановяване на сумата, ако са купили играта за по-стари конзоли и са недоволни от нея. Фирмата също се извини, че не е тествала как се е представяла на тези машини преди да я пусне на пазара и заяви, че ще пусне редица актуализации през следващите няколко месеца.

Sony беше залята от критики, след като преди това отхвърли исканията на хората за възстановяване на суми за цифрови копия на играта. Този гаф сега доведе до това, че японската компания предлага пълно възстановяване на сумата на играчите, закупили играта цифрово.

И все пак, Бейли от Omdia заяви, че това няма да навреди на отношенията между CD Projekt Red и Sony.

„PlayStation ще бъде изключително съпричастен към предизвикателствата при създаването и пускането на игра като Cyberpunk 2077, която е изумително начинание. Но те може да изискват да работят по-тясно със CD Projekt Red в бъдеще“, каза той.

Анализаторите казват, че е възможно Microsoft да последва примера.

Полската компания отлагаше на няколко пъти пускането на Cyberpunk 2077 преди най-накрая да стартира играта. Първоначално беше планирано да излезе на 16 април 2020 г., преди да бъде отложено за 17 септември, а след това за 19 ноември. В крайна сметка бе пусната на 10 декември. Около нея се вдигна много маркетингов шум до старта, като някои фенове направиха сравнения с Grand Theft Auto 5.

След излизането си играта бе посрещната с критики заради множеството технически проблеми. Тя беше критикуван и за сцена, която можеш да предизвика епилептични пристъпи. Впоследствие CD Projekt Red закърпи играта, за да намали риска от предизвикването им.

Подкрепи Economic.bg