Стачни действия на Острова заплашват да прекъснат веригата на доставки
Износът на стоки на стойност около 800 млн. долара от пристанището „Феликстоу“, може да бъде сериозно затруднен
Веригите на доставки в Обединеното кралство са изправени пред редица смущения тази седмица, тъй като стачните действия в страната се разпространяват от мрежата на обществения транспорт до най-натовареното контейнерно пристанище на Острова, предава FT.
Повече от 1900 членове на синдиката Unite започнаха 8-дневна стачка във Феликстоу, за да защитят достойното си заплащане. Пристанището “Феликстоу” обработва 40% от контейнерната търговия на Обединеното кралство, което се равнява на 4 млн. контейнера годишно.
Износът на стоки на стойност около 800 млн. долара, може да бъде сериозно затруднен – най-засегнати ще бъдат дрехите и електрониката, изчисли аналитичната компания Russell Group.
Ръководството на пристанището каза, че е въвело извънредни мерки в стремежа си да продължи да работи, но предупреди, че ежедневната производителност ще зависи от това колко работници ще се появят на стачките.
Членовете на железопътния синдикат RMT и независимия профсъюз за транспорт и туристическа индустрия TSSA във Великобритания, организираха втора поредна 24-часова стачка. Синдикатите изразяват недоволството си към Network Rail, която притежава и експлоатира железопътната инфраструктура на Обединеното кралство, и към компаниите, опериращи с влакове. Междувременно в петък лондончани трябваше да напуснат метрото и части от автобусната мрежа на столицата.
В резултат на индустриалните действия във Феликстоу, Maersk - най-голямата компания за контейнерни превози в света - вече отклони три кораба от пристанището към други дестинации в Северна Европа и заяви, че наблюдава още 11 кораба, които биха могли да бъдат засегнати от стачките.
Въпреки че излизането на корабите неизбежно ще се окаже разрушително и ще изостри напрежението във веригата на доставки, ръководни кадри заявиха, че логистичната индустрия на Обединеното кралство е била изключително устойчива през последните две години и че проблемите вероятно ще бъдат управляеми.
"Малко вероятно е стачката да има забележимо въздействие върху потребителите, тъй като по-голямата част от товарите, които доставят на търговците на дребно, се движат през пристанището на Дувър”, каза Натали Чапман, изпълнителен директор в индустриалния орган Logistics UK.
Със сигурност ситуацията е далеч от идеална и това ще доведе до някои предизвикателства, но веригата на доставки е свикнала да се справя с различни перипетии. Колкото по-дълго продължават нещата, толкова по-сериозни могат да бъдат въздействията. Ако има нови стачки, ще има безпокойство“, допълни тя.
От пристанището “Фликстоу” - собственост на хонконгския конгломерат CK Hutchison - заявиха, че съжаляват за стачните действия и призовават профсъюзите да приемат предложението им за 7-процентно увеличение на заплатите плюс 500 паунда бонус в брой.
Unite каза, че индустриалните отношения вече са били обтегнати от увеличението на заплатите с 1.8% миналата година, добавяйки, че пристанището и неговите собственици, могат да си позволят предложение за по-високо заплащане. Членовете на Unite на пристанището в Ливърпул този месец също гласуваха за предприемане на стачни действия, въпреки че синдикатът все още не е определил дати за стачка.