Starbucks България ще открие нови обекти до края на 2017 г.

Смутитата и йогуртът, които заведението предлага, са с изцяло български произход

Starbucks България ще открие нови обекти до края на 2017 г.
Автор: Александра Сотирова

В средата на лято 2017 Starbucks откри своя шести обект в България, в сърцето на София. Световноизвестната верига за кафе развива бизнеса у нас все по-успешно. Компанията прилага и промени в концепцията, дизайна и продуктите. Какво да очакваме от Starbucks в България в бъдеще? Economic.bg разговаря с регионалния мениджър за страната - Иван Георгиев. 

Защо Starbucks отново избра София за своето ново кафене в България?

Избрахме София, защото мястото, на което отворихме тук, е наистина емблематично и искахме именно на тази локация да поставим новото начало за Starbucks България.

Какво представлява новото начало за марката в страната?

Ново начало, защото франчайзърът на Starbucks България – AmRest, придоби бизнеса от "Маринопулос кофи къмпани" преди около година и половина. Сега имахме нужда да наваксаме с развитието и да опознаем още по-добре пазара на кафе. Смятаме, че сме подготвени и можем да посрещнем нуждите на нашите клиенти и да им предложим истинско Starbucks изживяване.

Този обект в сърцето на София ли е въплъщението на истинското Starbucks изживяване?

Абсолютно. Този обект е с най-новия ни интериорен дизайн и изцяло подновена концепция. Всички наши следващи обекти ще бъдат с такъв дизайн, ще бъдат реновирани съществуващите, като целта е да бъдат също толкова приятни. Новата концепция набляга повече на изживяването, на изграждането на среда, която насърчава взаимоотношенията и разговорите между хората. Искаме да подтикнем дори хора, които не се познават, да обменят няколко думи с непознати и да се отпуснат.

Работи ли концепцията на веригата в България, да се предлага висококачествено кафе на по-висока цена? Как се развива моделът в България?

Starbucks предлага достъпни продукти и смятам, че нашата ценова стратегия е на едно ниво с останалите кафе компании в България. Това, което даваме ние, е отлично качество и страхотно преживяване.

Казахте, че предстои откриване на нови Starbucks обекти в България до края на годината. Няколко ли ще са те?

Имаме още няколко изненади, които засега запазваме в тайна. Ще ги обявим съвсем скоро в нашите канали в социалните мрежи. Имаме добри идеи, част от които са все още в развитие и затова не можем да ги споделим на този етап. Разширяваме дейността си в България, като в края на 2017 г. компанията ще изненада своите клиенти с още обекти и интересни нови продукти.

Колко служители работят в Starbucks България? Проблемен ли е подборът на кадри за компанията на фона на това, че бизнесът коментира липсата на кадри като един от сериозните проблеми?

В момента броят на нашите партньори, така наричаме служителите си, е около 100 души. Смятам, че сме позиционирали изключително стабилна мениджърска и партньорска структура. Изграждаме страхотна атмосфера не само за нашите клиенти, а също и за екипа. Предоставяме възможности на всички наши партньори, които искат да се развиват при нас. Предлагаме им обучения, чрез които да достигнат мениджърски позиции. Например управителят на това заведение, което отвори днес, е започнал при нас като бариста, а сега открива първия си обект. Имаме много такива примери. Аз също започнах като служител в KFC. Всеки, който има желание да започне да работи с нас, е добре дошъл, дори да нямаме свободни позиции, тъй като за нас желанието за работа е най-важно.

Как се става регионален мениджър за България в световноизвестната верига Starbucks? Труден ли е пътят до тази позиция?

Пътят не е труден. Изисква се много желание, бързо възприемане на материята, както и търсене и прилагане на добри практики. Аз започнах кариерата си в компанията като служител в KFC, тъй като AmRest ръководи обектите на KFC, Burger King и Starbucks в България. Така първият ми работен ден беше на касата. Година по-късно станах мениджър в KFC, след това получих възможност да бъда в Burger King. Шест години бях управител на ресторанта в Serdika Center и сега вече съм регионален мениджър на Starbucks за България.

 Има ли български продукти сред тези, които се предлагат в Starbucks?

Преди броени дни въведохме нова линия хранителни продукти във всички наши заведения. Предлагаме здравословни смутита, които се правят с изцяло български продукти – свежи зеленчуци, миксирани със 100% ябълков сок. Другият ни нов продукт е йогурт – абсолютно 100% натурално цедено кисело мляко, на което всички клиенти могат да се насладят.

Коментари: 0