Стрийминг услугата Storytel ще инвестира в български аудиосериали
На платформата вече се предлагат над 400 аудио книги на български език

© ECONOMIC.BG / Storytel
~ 2 мин.
Аудио форматът придобива все по-голяма популярност по света с развитието на технологиите и особено на стрийминг услугите. Той обаче не се изчерпва само с претворяването на литературни творби от четива в истории за слушане, а дава възможност и за създаването на изцяло нов тип съдържание, каквото например са аудиосериалите. В оригинални български такива планира да инвестира стрийминг услугата Storytel, стана ясно на събитие за журналисти в понеделник по повод откриването на аудиовизуалната изложба „Чети така, както ти харесва“ в галерия Credo Bonum.
Онлайн платформата за стрийминг на аудио книги Storytel стартира у нас през декември. В момента на нея има преведени три аудиосериала, а според екипа това е един от най-любопитните и бързо развиващи се формати, тъй като те са пригодени за потребители с динамичен начин на живот. Още по-важното е, че става дума за съдържание, създадено специално за аудио формат, а не за преработено такова, обясни Ани Клисарска, издател на авторско съдържание с бранда Storytel.
Аудиосериалите са една от четирите категории в стрийминг услугата. Основната са аудиокнигите, каквито на платформата има общо над 50 000. Тези на български език пък вече са над 400, като тепърва предстои броят им да се увеличава. Storytel има още две секции – за качествено журналистическо съдържание и мениджмънт литература.
Storytel е важно явление за българския пазар, убеден е Светлозар Желев, директор на Националния център на книгата в НДК, според когото тя може да се окаже шанс за по-голяма видимост на български автори. Той припомни, че една от причините те да остават встрани от глобалната литературна сцена е езикът. Платформи като Storytel са възможност да бъдат забелязани по-лесно и преведени на английски, достигайки по този начин до милиони потребители и нови пазари.
Надеждите са подплатени и от увеличаващия се интерес към аудиокнигите. През последните три години те са един от, ако не и най-бързо развиващият се дигитален формат в света. По данни на Американската асоциация на аудиокнигите през 2017 г. оборотът му в САЩ например достига 2.5 млрд. долара долара – с 22% повече от този за предходната 2016 г. През първото тримесечие на 2018 г. пък ръстът на годишна база е в размер на 32%.
Що се отнася до Storytel, през последните 4 години компанията регистрира ръст от 62%, като той се увеличава ежегодно. През 2019 г. се очаква платформата да достигне 200 млн. часа стрийминг.
Storytel е създадена в Стокхолм и оперира на 15 пазара, сред които Швеция, Норвегия, Дания, Холандия, Финландия, Русия, Полша, Исландия, Турция, Италия, Испания, Индия, Обединените арабски емирства, Мексико, а сега и България.
У нас каталогът ѝ е достъпен срещу 9.99 лв. абонамент на месец. Услугата предлага и ползването на един абонамент от родител и дете, давайки възможност едновременно да се стриймва съдържание от две устройства.