Телекомите с най-много жалби от клиенти през 2015 г.
Наполовина са намалели оплакванията срещу туристическия бранш

Най-много жалби за
нарушения през изминалата година българските потребители са подали срещу
мобилните оператори. Това съобщи на пресконференция председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър
Маргаритов в края на първата година от своя мандат. Причината е, че хората използват няколко услуги на телекомите.
След тях се нареждат оплакванията срещу т. нар. "естествени монополи" - топлофикация, електроразпределение и водоснабдяване.
В същото време наполовина са намалели оплакванията срещу туристическия бранш. С една трета са намалели и жалбите към комисията за недоборсъвестни онлайн търговци.
От комисията се похвалиха, че са успели да прекратят някои от практиките на мобилните оператори, които са натоварвали потребителите. Става дума за неустойките при прекратяване на договор. Преди всеки, който иска да спре да ползва услугите на телекома, трябваше да плаща таксите до края на периода на контракта. От КЗП вече се договориха с два от операторите максималният брой неустойки да се плаща за не повече от 3 месеца.
Чест проблем все още обаче остава възпрепятстването на клиентите да прехвърлят номера си от един оператор на друг. За да не загубят клиент, телекомите правят всичко възможно, за да откажат абоната от смяната. Честа практика е телекомите да предлагат рециклирани мобилни устройства за нови. Друга нелоялна практика са заблуждаващите реклами.
От комисията предупредиха още хората да четат внимателно условията в договорите, когато теглят бързи кредити.
Експертите са анализирали 156 договора и са установили 827 неравноправни клаузи. Прегледани са договори в банкови и небанкови финансови институции, предприятия, които предоставят електронни съобщителни услуги и топлофикационни дружества.