Топлофикациите правят милиони от съдебен тормоз над клиенти

Те трябва да бъдат озаптени, заяви омбудсманът Мая Манолова

Топлофикациите правят милиони от съдебен тормоз над клиенти
236 ~ 2 мин. четене

Топлофикационните дружества печелят милиони само от съдебен тормоз над абонатите си. Тез иразкрития направи омбудсманът Мая Манолова пред бТВ тази сутрин. 

За миналата година само столичната „Топлофикация” е завела 15 000 дела срещу длъжници в Софийския районен съд. При започнато производство на потребителя се начислява 300 лева такса за юрисконсулт, последвани от още 350 лева за съдебен изпълнител. Така „Топлофикация” е поискала от потребителите си 9 750 000 лева за услуга, която не предоставя, съобщи данните Манолова.

Тя беше категорична в оценката си за тази практика, заради която възрастни хора се принуждават да продадат жилището си: „Неоснователно обогатяване на гърба на бедните български граждани”.

„Топлофикация” не е дружество за юрисконсултски услуги, те утре ще започнат да предлагат на хората зарзават. Това дружество трябва да бъде озаптено”, заяви Манолова. По думите й дружествата са си създали практика да не информират клиентите си за текущи задължения, за да може да бъде образувано производство.

Тя обяви, че в края на месеца организира кръгла маса по проблемите на „Топлофикация”, в която ще се обсъждат и неясните фактури, както и спорната такса сградна инсталация, „която, освен че е на ръба на европейската директива, се създава и впечатлението, че представлява прекалено висок дял в сметката”.

Мая Манолова разказа за сигнал от гражданин, на когото „Топлофикация” дължала 113 лева. Неговата сметка била 38 лева и вместо да извърши прихващане, дружеството начислило такси за юрисконсулт и съдебен изпълнител. „Отношението на „Топлофикация” е надменно, пренебрежително и в разрез с добрите нрави”, пише гражданинът.

Мая Манолова коментира, че поскъпването на винетките ще ощети най-силно живеещите в малки населени места, на които им се налага да пътуват до областния център за различни административни услуги.

Ако правят това 6-7 пъти годишно и се налага всеки път да купуват седмична винетка, техният разход накрая би бил равен на този за годишна, посочи омбудсманът.

Според Манолова, най-справедливо ще е да се въведе еднодневна винетка. За да не се оскъпява излишно, тя предложи разрешението за 24-часово ползване на пътищата в страната да се плаща с SMS.

Подкрепи Economic.bg