Цената на билета в Бургас може да скочи с 30%
Общинските съветници ще гласуват увеличението на следващата сесия

~ 2 мин.
Билетът за градския транспорт в Бургас да поскъпне с 30%. Това е предложението на общинската фирма „Бургасбус“, която го е внесла за обсъждане в Общинския съвет, предава Kmeta.bg. Ако бъде прието увеличението, редовен билет ще струва 1.30 лв. Ако е закупен от водача ще се плаща 1.50 лв., а ако е в интервала от 0:00 ч. до 4:30 ч. – 2.00 лв. Глобата за нередовни пътници ще е 20 лв.
Предложението идва от инж. Петко Драгнев – управител на общинското предприятие „Бургасбус”. Очаква се местният парламент да гласува повишението на предстоящата общинска сесия.
Драгнев мотивира своето искане с реализацията на проекта „Интегриран градски транспорт на Бургас”, който предоставя на пътниците качествено нови услуги.
„Цената на билета не е повишавана от седем години. През това време се случиха доста завишения на много от стоките и услугите. Обслужването на линиите се извършва от съвременни автобуси и тролейбуси. Поддържането на чистота в превозните средства и изпълнението на разписанията се контролира ежедневно както от превозвача, така и от ОП „Транспорт”, посочва Драгнев.
Той уточнява, че гражданите получават непрестанна информация в превозните средства и на автобусните спирки, като допълнително подобрение в тази насока ще има след приключване на сключените договори за електронно оборудване.
Освен това след въвеждането на Интегрирания градски транспорт е разширен обхватът на транспортната услуга, като са въведени нови маршрути и улични артерии, което от своя страна е наложило наемането на допълнителен персонал.
„Заедно с това, като значителен разход на „Бургасбус” ЕООД могат да се отбележат плащания по закупените автобуси „Соларис Метростайл”, минибуси „Карсан” и „Исузу Новосити”, както и наем на 67 автобуса, собственост на Община Бургас”, казва инж. Петко Драгнев.
По думите му от 2010 година до настоящия момент е налице и значително завишение на разходите на дружеството поради обективни външни причини, сред които завишението на задължителния праг на минималната работна заплата.
Друга причина е националната политика през тези години за частично, а не пълно компенсиране на пътуванията на групи граждани, определени с наредба, както и намаление на субсидирането на губещи линии.
Предложението идва от инж. Петко Драгнев – управител на общинското предприятие „Бургасбус”. Очаква се местният парламент да гласува повишението на предстоящата общинска сесия.
Драгнев мотивира своето искане с реализацията на проекта „Интегриран градски транспорт на Бургас”, който предоставя на пътниците качествено нови услуги.
„Цената на билета не е повишавана от седем години. През това време се случиха доста завишения на много от стоките и услугите. Обслужването на линиите се извършва от съвременни автобуси и тролейбуси. Поддържането на чистота в превозните средства и изпълнението на разписанията се контролира ежедневно както от превозвача, така и от ОП „Транспорт”, посочва Драгнев.
Той уточнява, че гражданите получават непрестанна информация в превозните средства и на автобусните спирки, като допълнително подобрение в тази насока ще има след приключване на сключените договори за електронно оборудване.
Освен това след въвеждането на Интегрирания градски транспорт е разширен обхватът на транспортната услуга, като са въведени нови маршрути и улични артерии, което от своя страна е наложило наемането на допълнителен персонал.
„Заедно с това, като значителен разход на „Бургасбус” ЕООД могат да се отбележат плащания по закупените автобуси „Соларис Метростайл”, минибуси „Карсан” и „Исузу Новосити”, както и наем на 67 автобуса, собственост на Община Бургас”, казва инж. Петко Драгнев.
По думите му от 2010 година до настоящия момент е налице и значително завишение на разходите на дружеството поради обективни външни причини, сред които завишението на задължителния праг на минималната работна заплата.
Друга причина е националната политика през тези години за частично, а не пълно компенсиране на пътуванията на групи граждани, определени с наредба, както и намаление на субсидирането на губещи линии.