Twitter ще позволи на потребителите да търгуват с акции и криптовалута
Илон Мъск работи по плановете си да превърне Twitter в суперприложение
Twitter ще позволи на потребителите си да имат достъп до акции, криптовалути и други финансови активи чрез партньорство с eToro – компания за социална борсова търговия.
От четвъртък ще бъде въведена нова функция в приложението Twitter. Това ще позволи на потребителите да преглеждат пазарни диаграми на широка гама от финансови инструменти и да купуват и продават акции и други активи от eToro, каза компанията ексклузивно пред CNBC.
Понастоящем вече е възможно да видите данни за търговия в реално време от TradingView на индексни фондове като S&P 500 и акции на някои компании, като Tesla. Това може да се направи с помощта на функцията "cashtags" на Twitter – търсите символ на тикер и вмъквате знак за долар пред него, след което приложението ще ви покаже информация за цената от TradingView с помощта на API.
С партньорството с eToro, кештаговете в Twitter ще бъдат разширени, за да покрият много повече инструменти и класове активи, каза говорител на eToro пред CNBC.
Ще можете също да кликнете върху бутон, който казва „вижте в eToro“, който отвежда до сайта на eToro и след това да купувате и продавате активи на неговата платформа. eToro използва TradingView като свой партньор за пазарни данни.
Тъй като се разраснахме неимоверно през последните три години, виждаме все повече и повече наши потребители да взаимодействат в Twitter и да се образоват за пазарите“, каза Йони Асия, главен изпълнителен директор на eToro, в интервю за CNBC.
„Има много висококачествено съдържание, съдържание в реално време за финансов анализ на компании и какво се случва по света. Вярваме, че това партньорство ще ни позволи да достигнем до тези нови аудитории и да свържем по-добре марките Twitter и eToro.“
Партньорството бележи рядка и забележителна бизнес сделка за Twitter, откакто Илон Мъск пое юздите като главен изпълнителен директор, след като купи платформата за 44 милиарда долара миналата година.
Основана в Израел през 2007 г., eToro е онлайн брокерска компания, която позволява на потребителите да купуват и продават акции, криптовалути и индексни фондове.
Сред най-популярните му функции е тази, която позволява на хората да имитират търговските стратегии на други потребители. Компанията има повече от 32 милиона регистрирани потребители в Европа, Азия и Съединените щати, каза Assia.
По времето, когато Мъск беше главен изпълнителен директор, Twitter рязко съкрати персонала, намалявайки броя на служителите си от 8000 на 1500, когато той пое управлението, в опит да намали разходите и да постигне рентабилност.
Действията му изплашиха рекламодателите, като много марки напуснаха платформата поради опасения, че нейните стандарти за модериране на съдържанието ще се провалят.
В сряда Мъск каза, че „почти всички“ рекламодатели са се върнали към приложението. Stellantis и Volkswagen, които спряха рекламата там, обаче казаха, че все още не планират да възобновят рекламата.
Йони Асия каза, че е работил със същия екип в Twitter върху инструмента за данни на фондовия пазар, с който е работил при предишни партньорства с компанията.
Той каза, че не е имал директен контакт с Мъск. Той обаче се пошегува, че след като се е срещнал с Уорън Бъфет и Бернар Арно, които са сред най-богатите хора в света, срещата с Мъск е неизбежна.
Много сме развълнувани от пресечната точка на финансите и социалните медии“, каза Асия пред CNBC в ексклузивно интервю тази седмица.
„Fintwit“
Асия каза, че „Fintwit“, или финансов туитър, се е превърнал в популярна тенденция в приложението, което много хора използват, за да намерят извънредни новини и актуализации за акции и други активи. Twitter беше ключова платформа, участваща в бума на търговията на дребно през 2021 г.
Twitter добави ценови данни за $Cashtags (кештагове) през декември 2022 г. От началото на 2023 г. е имало повече от 420 милиона търсения на кештагове, като броят на търсенията е средно около 4.7 милиона на ден.
Мъск си постави за мисия да превърне Twitter в така нареченото „супер приложение“. Такива приложения предлагат на потребителите широк набор от услуги, като незабавни съобщения, банкиране, пътуване и др.
Концепцията се оказа изключително популярна в Източна Азия. В Китай интернет гигантът Tencent предлага плащания чрез своето приложение за съобщения WeChat.
По-рано тази седмица Мъск промени корпоративното име на Twitter на X Corp след сливане с фиктивна компания с това име, според съдебна документация, подчертавайки амбицията му да превърне фирмата в супер приложение.
Седмици преди да завърши придобиването на Twitter, което се случи след множество опити да се откаже от сделката, Мъск туитна, че закупуването на компанията е „ускорител за създаването на X, приложението за всичко“.
Ние следим тази история вероятно като останалите потребители на Twitter“, каза Асия пред CNBC. „Така че ще бъде вълнуващо да видим как Twitter се фокусира повече върху финансите и се надяваме да видим партньорството ни да се разшири дори отвъд тази стъпка.“
Мъск каза на конференция на Morgan Stanley миналия месец, че иска Twitter да стане „най-голямата финансова институция в света“.