United Group отчете силни финансови резултати за третото тримесечие на 2025 г.
Финансовото представяне на групата отразява комбинация от устойчив ръст на приходите и увеличение на абонатната база
© ECONOMIC.BG / Vivacom
Водещата телекомуникационна и медийна компания в Югоизточна Европа, United Group, публикува силни финансови резултати за деветмесечието, приключило на 30 септември. Данните показват ръст на приходите и на печалбата преди данъци, амортизация, лихви и пр., или т. нар. EBITDA.
След продажбата на активите си в Сърбия по-рано тази година, Групата вече е по-ясно фокусирана върху основните си операции в ЕС и растящите си бизнеси в телекомуникациите, медиите и технологиите. Портфолиото е опростено, а мениджърското внимание е насочено към ключовите компании в Гърция, България, Хърватия и Словения.
Успоредно с това Групата продължава да укрепва лидерския си екип и управленските си структури. Последните назначения – включително д-р Ким Кайлеспек Ларсен като главен директор „Технологии и информационни системи“ и Деян Косич като изпълняващ длъжността главен изпълнителен директор на United Cloud – подпомагат изпълнението на технологичната и иновационната програма на United Group.
Резултатите ни за Q3 показват силен органичен растеж и потвърждават, че нашите дейности дават резултат. Успешно фокусирахме Групата върху основното портфолио, като дадохме повече свобода на местните екипи да постигат изключителни резултати. Докато продължаваме да създаваме стойност в бизнесите си с телекомуникации, медии и технологии, наш приоритет остава строгото управление на капитала, ускоряването на паричните потоци и генерирането на дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни“, заяви Стан Милър, главен изпълнителен директор на United Group.
Основни финансови акценти
Финансовото представяне на United Group през деветмесечието отразява комбинация от устойчив ръст на приходите, значително увеличение на печалбата и продължаващо укрепване на баланса. Приходите нараснаха с 3% на годишна база до 2 млрд. евро, основно благодарение на естествения ръст на абонатната база, увеличено предлагане на допълнителни услуги и кръстосани продажби, ценови корекции, обвързани с инфлацията, както и ICT проекти. За последните 12 месеца приходите достигат 2.7 млрд. евро, което е ръст от 4% на годишна база.
Коригираната EBITDA нарасна със 7% до приблизително 680 млн. евро, изпреварвайки растежа на приходите вследствие на продължаващ контрол върху разходите, който компенсира ръста на заплатите на повечето пазари. Коригираният EBITDA за последните дванадесет месеца достигна 909 млн. евро – увеличение от 9% на годишна база.
Капиталовите разходи, без капитализирани лизингови плащания, се увеличиха до около 550 млн. евро, основно поради нарастващи инвестиции във фиксираната мрежа (особено оптично изграждане в Гърция), инвестиции в мобилна инфраструктура и енергийни проекти.
Групата допълнително укрепи балансовата си позиция: към 30 септември 2025 г. нетният ливъридж спадна до 4.27 пъти спрямо 4.70 пъти към 30 юни 2025 г., а брутният ливъридж намаля до 4.44 пъти от 4.80 пъти за същия период.¹
¹Ливъриджът се изчислява на база годишен коригиран EBITDAal за последните две тримесечия. За дефиниции на Adjusted EBITDA, Annualised Last Two Quarter Adjusted EBITDAal, нетен ливъридж и други показатели, моля консултирайте се с финансовите отчети на United Group.