Видеа, съобщения и Stories: Или как Зукърбърг вижда бъдещето на Facebook
Компанията планира да подобри двете си чат приложения – WhatsApp и Messenger

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Преди броени часове Facebook отчете финансовите си резултати за третото тримесечие, а главният изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг представи визията си за бъдещето на социалната мрежа. От думите му стана ясно, че в основата на стратегията са видеата, съобщенията и секцията Stories, предава CNBC, цитирайки думите му, че това са трите „жизненоважни за бъдещето на социалната медиа“ области.
„Иториите“ (Stories) например са функция, която Facebook преди време копира от Snapchat първо в своето приложение Instagram. След това я внедри и в основната си социална мрежа. Ефимерните 24-часови публикации станаха хит във фото платформата, но се възприемат бавно в самата Facebook. Въпреки това според Зукърбърг инструментът предлага дори по-големи възможности от новините, споделяни от потребителите, които от години доминират интереса в социалната мрежа. Facebook все още се опитва да открие как може да печели от „Историите“.
Що се отнася до съобщенията, компанията планира да подобри двете си чат приложения – WhatsApp и Messenger, каза Зукърбърг. Данните показват, че хората вече изпращат около 100 милиарда съобщения дневно през различните платформи на Facebook.
Третият приоритет – видеото, е нещо, към което компанията не крие амбициите си. От август 2017 г. пусна два самостоятелни видео продукта – Facebook Watch и IGTV. Чрез тях създава услуги, за да поддържа видео канали, без същевременно да обезкуражава потребителите да споделят собствени материали.
Фейсбук може да направи пари от видеа като акцентира върху тях в социалните си продукти, но компанията е уверена, че отделянето им е правилното решение, отбеляза Зукърбърг.
Социалната мрежа разочарова пазарите късно снощи, обявявайки по-слаби от очакваните цифри за броя на потребителите и приходите.