VOSS ще доставя части за BMW и Audi, произведени в България
Компанията обмисля допълнителни инвестиции в производство на нови автомобилни компоненти
Роланд Вайс, управляващ директор на VOSS Automotive България:

© ECONOMIC.BG / Economic.bg/Краси Свраков
~ 3 мин.
Германската автомобилна група VOSS Automotive ще стартира производството на автомобилни компоненти у нас в средата на 2019 г. Компанията с близо 90-годишна история инвестира 15 млн. евро в новото си производство в завода в с. Бахово, където се помещаваше „Литекс моторс“ и се сглобяваха китайските коли Great Wall. VOSS присъства в 13 страни, като българският завод е трети за компанията на европейския пазар. Годишният оборот на групата е близо 600 млн. евро, а служителите са над 6000. За производството, плановете на компанията за развитие в България и новите работни места ни разказа Роланд Вайс, управляващ директор на VOSS Automotive България.
- Инвестиция от €15 млн. в завода в "Индустриален парк Баховица"
- 1000 работни места до 2020г.
- Развитие на производството на нови компоненти за големите автомобилни компании
- Г-н Вайс, защо избрахте да инвестирате в България и конкретно в Ловешкия регион?
- България изпълнява всички критерии, които са необходими за успешно конкурентноспособно ново производствено място. Страната притежава добре образовани и мотивирани служители, добра инфраструктура, стабилно политическо и икономическо положение, членство в Европейския съюз. Всички тези критерии ни убедиха в това, че България е правилният избор за нас.
- Каква е инвестицията на VOSS Automotive в завода в с. Баховица, край Ловеч?
- В завода край Ловеч ще инвестираме €15 млн. евро в следващите две години. Голямата част от средствата ще бъдат вложени в машини и оборудване и след това, разбира се, в логистиката и IT сектора, както и във всичко, което е свързано със средата.
- Колко годишен е договорът на компанията за наем на мястото?
- Договорът за наем на завода край Ловеч е 10-годишен.
- Какви са плановете на компанията за развитие след това?
- Още е твърде рано да говорим за плановете на компанията след изтичане на договора, но има различни опции. Една от тях е да удължим договора и да продължим производствената дейност.
- В завода се помещаваше „Литекс моторс“, където се сглобяваха китайските автомобили Great Wall. Ще се наложи ли да преструктурирате самото място, за да отговаря то на нуждите на компанията?
- Няма да се налага преструктуриране на завода. Там има три сгради, от които ние наехме две. Едното място е голямо производствено хале, а до него една административна сграда с общо 15 хил. кв. м. логистична площ и с много хубав стол за служителите. Тези две сгради са вече изградени и готови да бъдат директно използвани от нас. Третата сграда с автомобилните монтажи също ще остане така и няма да преструктурираме пространството.
- Колко работни места ще бъдат открити в новия завод?
- Планираме в компанията в България да бъдат наети от 400 до 500 служители до края на 2019 г., а през 2020 г. те трябва да бъдат около 1000.
- Очаквате ли трудности в намирането на кадри?
- Не мисля, че ще имаме трудности в наемането на кадри, тъй като ние вече започнахме този процес. Подбрали сме част от персонала, който вече се обучава в Германия и Полша, за да можем да стартираме работа през февруари 2019 г. Към екипа ще се присъединят и двама германски мениджъри.
- Кога ще започне реално производството на автомобилни компоненти?
- Планирали сме производството да стартира в средата на следващата година – месец май.
- Какви ще бъдат компонентите, които ще произвеждате?
- В завода ще монтираме SCR линиите – това е технология за селективна каталитична редукция, която позволява да се намалят вредните вещества в изгорелите газове в дизеловите автомобили. Това става чрез инжектиране на смес от вода и карбамид в отработените газове, като по този начин 90% от азотните оксиди се превръщат в безвредните водна пара и азот.
- Към кои пазари и клиенти ще бъде насочено производството?
- Основно работим за европейския пазар. Компанията има заводи и в Китай, и в Индия, а в Европа с този в България ще станат 3. В момента ние доставяме компоненти за най-големите производители на автомобили като Volkswagen, BMW, Audi, Ford. На част от тези компании ще доставяме и производството от България.
- Планирате ли разрастване на компанията у нас след инвестицията в Ловеч?
- Планираме развитие отвъд сегашното производство, което ще бъде основно в създаване, монтиране и сглобяване на още продукти. За това ще бъдат направени допълнителни инвестиции.