Wizz Air плаши с ЕК, ако таксите на Терминал 1 и Терминал 2 се изравнят
Компанията изчаква отговор на жалбата си от въздушно управление

Един от най-големите нискотарифни превозвачи в България Wizz Air ще се обърне към Европейската комисия, ако българската „Гражданска въздухоплавателна администрация“ не отмени изравняването на таксите на Терминал 1 и Терминал 2 на Летище София. Това обяви на пресконференция Тамара Валоа, директор комуникации на компанията, предаде репортер на Economic.bg.
Преди седмица авиопревозвачът пусна жалба до ГВА, към която представи и анализ на загубите за столичното летище от новата схема за начисляване на летищни такси. Според Wizz Air летището доброволно е приело допълнителна загуба от 8 до 10 млн. евро, "пари, които то не може да си позволи да загуби". Компанията изчаква отговора на ГВА.
Освен че летището ще претърпи финансови загуби, компанията смята, че самата процедура е била опорочена и се създава незаконно конкурентно предимство в услуга на всички превозвачи, които оперират на Терминал 2.
„Вярваме в отворения пазар и честната конкуренция, до този момент сме работили на равнопоставена основа и не можем да се съгласим, че трябва да работим на терминал, които е по-лошо оборудван, защото по-ниското му равнище вреди на имиджа на търговската ни марка“, заяви Валоа като допълни, че други участници на българския пазар се радват на много по-високи стандарти за същите тарифи.
Като решение на ситуацията от нискотарифната компания са предложили няколко възможни решения на въпроса. Едно от тях е разделяне на флота на компанията на двата терминала на летище София, защото според тях Терминал 1 не може да е поеме повече капацитет поради пренаселеност.