Регулации
392
Xiaomi иска да завладее Европа
Компанията навлиза агресивно на пазарите
3293
~ 3 мин. четене
Първо, компанията завладя Индия. Сега иска да спечели и Европа.
Китайският производител на смартфони Xiaomi има агресивна стратегия за навлизане на европейските пазари като Франция, Италия и Испания. Разширяването идва преди предстоящото IPO (първично публично предлагане на акции) на компанията, което се очаква да набере милиарди долари това лято.
Xiaomi е най-известна с продажбата на евтини смартфони с високи характеристики. По-голямата част от продажбите й - над 70% - са в Китай. Но компанията стъпи и в други азиатски страни, като наскоро изпревари световния лидер Samsung, ставайки най-продаваната марка висок клас смартфони в Индия.
Сега китайската компания се стреми да повтори този успех на по-зрелите пазари в Европа и това е невероятно начало, пише CNN.
В момента Xiaomi е четвъртата по големина компания за смартфони в Европа, зад Samsung, Apple и китайския конкурент Huawei, според изследователските фирми IDC и Canalys. Малкият бранд се конкурира силно в Испания, Гърция и Русия.
Впечатляващ растеж
Франсиско Джеронимо, анализатор на базираната в Лондон IDC, заяви, че шумотевицата около Xiaomi в Европа му напомня за ранния успех на iPhone.
"Не съм виждал друг продавач, способен да привлича и да стимулира търсенето от страна на потребителите директно, както Xiaomi прави сега, освен Apple в миналото", казва той.
Xiaomi е начело на инерцията, стартирайки във Франция и Италия със смайващи нови магазини в Париж и Милано в края на миналия месец.
Но въпреки че компанията е постигнала бърз растеж, все още не е по петите на най-добрите играчи. Според Canalys, Xiaomi е продала 2.4 милиона телефони в Европа през последното тримесечие, далеч по-малко от 15.2 милиона за Samsung, 10.2 милиона за Apple и 7.4 милиона за Huawei.
"В момента продажбите не изглежда като огромна цифра, но скоростта, с която компанията расте, е впечатляваща, като се има предвид, че е изминала по-малко от година, откакто Xiaomi навлезе на европейския пазар", казва Бен Стантън, анализатор на Canalys, базирана в Обединеното кралство.
Възможен ли е успех без операторите?
Поддържането на този темп на растеж, особено в страни като Франция и Обединеното кралство, ще зависи в голяма степен от отношенията на Xiaomi с безжичните оператори. До 50% от потребителите в Западна Европа купуват смартфоните си чрез оператор, според IDC.
Коварните връзки с европейските оператори са по-сложни от предпочитаната от Xiaomi стратегия за продажба на телефони директно чрез онлайн продажби, търговци на дребно или собствени магазини.
Xiaomi иска да запази ниските си цени, като обяви миналата година, че ще ограничи печалбата на смартфони до 5%. Така че маржовете, които Xiaomi предлага на операторите "не са много добри", което ги кара да се притесняват от партньорството с компанията, според Джеронимо.
Xiaomi също ще трябва да направи промени в телефоните си, което ще увеличи производствените разходи.
"Ако иска да работи с оператори, компанията трябва да прави неща като фабрично заключване на SIM-картите", казва Стантън.
Наполовина от цената на iPhone
Xiaomi изглежда желае да се адаптира към различните пазари, като от миналия месец си партнира с мрежата на мобилния оператор на CK Hutchison - Three. Според сделката, телефоните Xiaomi ще се продават в магазините на Three в Обединеното кралство, Ирландия, Австрия, Италия, Дания и Швеция.
Xiaomi досега успява в Европа, като се бори за пазарен дял от други производители на смартфони в ниския и среден клас. Голямата част от телефоните, които компанията продава в Европа, струват по-малко от 200 евро (235 щ.д.).
Китайският производител на смартфони Xiaomi има агресивна стратегия за навлизане на европейските пазари като Франция, Италия и Испания. Разширяването идва преди предстоящото IPO (първично публично предлагане на акции) на компанията, което се очаква да набере милиарди долари това лято.
Xiaomi е най-известна с продажбата на евтини смартфони с високи характеристики. По-голямата част от продажбите й - над 70% - са в Китай. Но компанията стъпи и в други азиатски страни, като наскоро изпревари световния лидер Samsung, ставайки най-продаваната марка висок клас смартфони в Индия.
Сега китайската компания се стреми да повтори този успех на по-зрелите пазари в Европа и това е невероятно начало, пише CNN.
В момента Xiaomi е четвъртата по големина компания за смартфони в Европа, зад Samsung, Apple и китайския конкурент Huawei, според изследователските фирми IDC и Canalys. Малкият бранд се конкурира силно в Испания, Гърция и Русия.
Впечатляващ растеж
Франсиско Джеронимо, анализатор на базираната в Лондон IDC, заяви, че шумотевицата около Xiaomi в Европа му напомня за ранния успех на iPhone.
"Не съм виждал друг продавач, способен да привлича и да стимулира търсенето от страна на потребителите директно, както Xiaomi прави сега, освен Apple в миналото", казва той.
Xiaomi е начело на инерцията, стартирайки във Франция и Италия със смайващи нови магазини в Париж и Милано в края на миналия месец.
Но въпреки че компанията е постигнала бърз растеж, все още не е по петите на най-добрите играчи. Според Canalys, Xiaomi е продала 2.4 милиона телефони в Европа през последното тримесечие, далеч по-малко от 15.2 милиона за Samsung, 10.2 милиона за Apple и 7.4 милиона за Huawei.
"В момента продажбите не изглежда като огромна цифра, но скоростта, с която компанията расте, е впечатляваща, като се има предвид, че е изминала по-малко от година, откакто Xiaomi навлезе на европейския пазар", казва Бен Стантън, анализатор на Canalys, базирана в Обединеното кралство.
Възможен ли е успех без операторите?
Поддържането на този темп на растеж, особено в страни като Франция и Обединеното кралство, ще зависи в голяма степен от отношенията на Xiaomi с безжичните оператори. До 50% от потребителите в Западна Европа купуват смартфоните си чрез оператор, според IDC.
Коварните връзки с европейските оператори са по-сложни от предпочитаната от Xiaomi стратегия за продажба на телефони директно чрез онлайн продажби, търговци на дребно или собствени магазини.
Xiaomi иска да запази ниските си цени, като обяви миналата година, че ще ограничи печалбата на смартфони до 5%. Така че маржовете, които Xiaomi предлага на операторите "не са много добри", което ги кара да се притесняват от партньорството с компанията, според Джеронимо.
Xiaomi също ще трябва да направи промени в телефоните си, което ще увеличи производствените разходи.
"Ако иска да работи с оператори, компанията трябва да прави неща като фабрично заключване на SIM-картите", казва Стантън.
Наполовина от цената на iPhone
Xiaomi изглежда желае да се адаптира към различните пазари, като от миналия месец си партнира с мрежата на мобилния оператор на CK Hutchison - Three. Според сделката, телефоните Xiaomi ще се продават в магазините на Three в Обединеното кралство, Ирландия, Австрия, Италия, Дания и Швеция.
Xiaomi досега успява в Европа, като се бори за пазарен дял от други производители на смартфони в ниския и среден клас. Голямата част от телефоните, които компанията продава в Европа, струват по-малко от 200 евро (235 щ.д.).
"Това, което потребителите искат, е устройство, което прилича на iPhone, представя се като iPhone, но е наполовина от цената на iPhone... и Xiaomi успя да го направи", казва Джеронимо.
През следващата година анализаторите прогнозират, че Xiaomi ще се съсредоточи върху разширяването на възможно най-много европейски пазари и в крайна сметка ще започне да отнема от пазара на скъпите смартфони.