Японци правят първия в света кораб на втечнен нефтен газ
Плавателният съд ще плава от Япония до Австралия и обратно без презареждане
Японската корабостроителна компания Imabari Shipbuilding ще построи първия в света бълкер (б.р. – кораб за превоз на насипни товари с над 150 хил. тона дедуейт), който се движи с втечнен нефтен газ LPG, какъвто използват голяма част от автомобилите у нас и по света. Проектът на двигателя, разработен съвместно с корпорацията Mitsubishi Shipbuilding, вече получи одобрение от японския класификационен регистър ClassNK (Nippon Kaiji Kyokai).
Едно от
достойнствата на този двигател е фактът, че не е необходимо изпарението на
газа, както това се случва в задължителните изпарители на автомобилните газови
уредби, става ясно от съобщение, разпространено от ClassNK. Двигателят на
бълкера Capesize ще работи с LPG при нормална атмосферна температура и под
високо налягане. Бутилките с LPG ще бъдат монтирани в кърмовата част на кораба,
като тяхната вместимост трябва да обезпечи плаване от Япония до Австралия и
обратно. Според японците корабът принципно ще може да бъде зареждан с LPG
навсякъде по света, тъй като и в момента на много пристанища съществува газова
инфраструктура, която с малко инвестиции може да се трансформира в газозарядни
станции за кораби.
Интересно е да се знае, че вече няколко корабостроителни компании в света внедряват в произвежданите от тях кораби двигатели, работещи на втечнен природен газ LNG. Проектът на Imabari Shipbuilding се приема като изключително предизвикателен, тъй като според изследване, проведено през декември 2019 г. от авторитетния класификационен регистър DNV GL (б.р. – който обединява норвежкия регистър Det Norske Veritas и германския Germanischer Lloyd) и германската компания MAN, корабните двигатели, работещи на LPG, биха били много по-малко привлекателни от тези, използващи природен газ LNG.