За какви задължения „Топлофикация“ погва абонати
70% от столичани не дължат нито лев за парно, въпреки това дружеството е на загуба
Парното ни погва за 2 неплатени сметки. Без значение дали борчовете са за 10 лв. или за 1000 лв., ако не сме се издължили 2 месеца поред, попадаме в полезрението на служителите на „Топлофикация-София“.
„Според нормативната уредба длъжник имаме тогава, когато задължението е повече от 2 месеца. Преди това този клиент се смята за коректен в рамките на закона“, обясняват пред в. „Монитор“ от столичната компания.
Със събирането се занимава специално звено в топлофикацията, като се действа по специална методика, така че в крайна монополистът да може да си събере парите от абонатите. В общия случай служителите на столичното парно обикалят по адреси и сами уговарят клиентите да платят дължимото. Ако не се издължат в уречения срок, се преминава към административни мерки.
Към края на миналата година борчовете на клиентите бяха стигнали 420 млн. лв. 70% от столичани не дължат нито лев за парно и топла вода, при дял от 48 на сто преди 5 години.
Ако към тях се прибавят тези с от 1 до 6 просрочени сметки, които пак се броят за лоялни, процентът скача на 92 на сто.
Към момента има заведени 15 хил. дела на длъжници. Най-голямата сума, за която тази година „Топлофикация – София“ е пратила на съд свой клиент, е за 500 хил. лева, като в случая става въпрос за бизнес абонат.