За първи път китайска компания достигна оценка от над $500 млрд.

Акциите на технологичния гигант Tencent достигнаха нов рекорд в понеделник

За първи път китайска компания достигна оценка от над $500 млрд.

Акциите на Tencent удариха най-високия си рекорд досега, като оценката им достигна 500 млрд. долара. Технологичната компания е първата от Китай, преминала тази граница, приближавайки се по този начин до световни лидери като Facebook и Amazon, съобщава CNBC.

Акциите на хонконгския интернет играч, познат с чат приложението WeChat и различни онлайн игри, се покачиха до 53.67 щатски долара. Така пазарната капитализация, или общата стойност на всички акции в обращение, на Tencent достигна 510.7 млрд. долара.

Компанията изпреварва китайския гигант в електронната търговия Alibaba, който се оценява на 474.15 млрд. долара, както и Baidu, възлизаща на 82.97 млрд. долара.

Последните събития нареждат Tencent по-близо до американски технологичните лидери като Facebook, оценявана на 520.14 млрд. долара, и Amazon, чиято пазарна капитализация е 544.46 млрд. долара.

Tencent стана публична компанията в Хонг Конг през 2004 г., когато една акция се търгуваше за 3.70 хонконгски долара. От тогава досега цената се е увеличила с 11 251%. Само тази година тя отбеляза ръст от 121.4%.

Повишаването на цената на акциите се дължи на продължаващия ръст на приходите и потребителската база на Tencent. Положително влияние оказва и фактът, че компанията инвестира все повече в различни нови области.

Миналата седмица китайското дружество отчете 67% ръст на нетната печалба за третото тримесечие на 2017 г. спрямо същия период на 2016 г. Така компанията надхвърли пазарните очаквания.

Бизнесът на Tencent се разраства непрестанно, а един от ключовите ѝ продукти – приложението WeChat, вече се доближава до прибавянето на едномилиардния си потребител. Другата важна част от бизнеса на компанията са мобилните игри, като през последното тримесечие подразделението е донесло над 4 млрд. долара приходи.

Бързо развиващи се сегменти са също цифровото съдържание, каквото е видеото например, и онлайн рекламата.

Коментари: 0