Zara ще раздаде на служителите си €562 млн. бонуси

Компанията отчита 41% скок на онлайн продажбите

Zara ще раздаде на служителите си €562 млн. бонуси
3248 ~ 2 мин. четене

Собственикът на модния бранд Zara отчита 41% ръст на онлайн продажбите за миналата година. Гигантът в облеклата Inditex, която притежава също и марките Pull & Bear, Bershka и Massimo Dutti, обяви, че една десета от продажбите й през 2017 г. са реализирани онлайн, съобщава Би Би Си.

Това е първият случай, в който испанската компанията обявява данни за онлайн продажбите си.

Нетните продажби са се увеличили с 9%, нетната печалба е със 7% по-висока и достига 3,37 млрд. евро, а приходите са 25,34 млрд. евро.

Всички 88 000 служители по света ще получат бонуси в размер на общо €562 млн.

10-те процента онлайн продажби не са далеч от тези на шведския конкурент H&M, който обяви 12%, но са далеч под обявените от британската верига за облекла Next 40%, коментира медията.

Главният изпълнителен директор на Inditex Пабло Исла определи ръста през м.г. като "солиден". Компанията е направила инвестиции от 1,8 млрд. евро, повечето от които насочени в интеграция на магазините и онлайн бизнеса на отделните пазари.

В края на изтеклата финансова година Inditex има 7 475 магазина по света, което е ръст със 183 магазина спрямо предходната година.

Групата е отворила първите си обекти в Беларус, и е пуснала онлайн продажби на Zara в Индия, Сингапур, Виетнам, Тайланд и Малайзия.

В сряда започнаха онлайн продажби в магазините на Zara в Австралия и Нова Зеландия.

Уебсайтовете на Inditex отчитат 2,42 млрд. посещения през 2017 г. и са обслужвали по 249 000 поръчки на час.

Акциите на компанията поевтиняха с 2,5% на борсата в Мадрид до €23,65 и са с четвърт по-ниски от стойността им преди 12 месеца.

Подкрепи Economic.bg