Защо след почти 50 години пиене на Pepsi Бъфет избира Coca-Cola
Милиардерът по-рано е бил наричан от сина си „Pepsi Уорън“

~ 2 мин.
Всеизвестен факт е, че американският инвеститор Уорън Бъфет консумира по пет кенчета Coca-Cola на ден. Малко известно е обаче, че той е пил Pepsi в продължение на почти 50 години, пише Business Insider. Единствената причина Бъфет да смени напитките е намесата на негов стар съсед.
За любовта на милиардера към Coca-Cola сподели самият той през 2015 г. в интервю за Fortune. „Аз съм една четвърт Coca-Cola“, каза тогава той, обяснявайки, че напитката представлява 25% от дневния му прием на калории.
Вкусовете на Бъфет определят накъде текат парите му. Неговият конгломерат Berkshire Hathaway притежава около 10% от Coca-Coca или акции на стойност около 22 млрд. долара. Т.нар. „Оракул от Омаха“ най-много харесва Coca-Cola Cherry. Той дори се е съгласил при пускането на тази разновидност на напитката в Китай през 2017 г. на кенчетата да има негова анимирана картинка, като за това не е поискал никакъв хонорар.
Въпреки това Бъфет отначало не е бил почитател на Coca-Cola. Неговият син Хауърд обикновено го наричал „Pepsi Уорън“, тъй като преди години предприемачът бил любител на основния конкурент на Coca-Cola.
Бъфет преминал от Pepsi на Coca-Cola заради Дон Кеог, продавач на кафе, който живеел на неговата улица в Омаха. През 1960 г. се отбил в дома на Кеог, за да го информира, че започна ново партньорство. „Ако ми дадеш 10 хил. долара бих могъл да направя нещо с тях“, добавил Бъфет.
Продавачът на кафе бил скептично настроен към съседа си, тъй като той нямал редовна работа и през деня намирал време да забавлява децата си.
„Нямах парите, но можех да взема назаем от баща ми. Но можете ли да си представите да дадете 10 хил. долара на един човек, който не става сутрин и не отива на работа“, коментирал е в миналото Кеог в телевизионно интервю.
Продавачът изпуска възможността си. Инвестицията от 10 хил. долара заедно с Бъфет през 2018 г. щеше да се е умножила до 93 млн. долара.
В крайна сметка компанията на Кеог бива купена от Coca-Cola през 1964 г. и той се издигнал в йерархията, ставайки председател на Борда на директорите и главен изпълнителен директор през 1981 г. Четири години по-късно той прочита в списание, че Бъфет е фен на Pepsi-Coca Cherry. Той бързо пише на бившия си съсед, предлагайки да му изпрати няколко проби от новата Coca-Cola Cherry, която по онова време все още се разработва. Кеог описва новата напитка като „нектар на боговете“.
Ходът на Кеог успява. През 1986 г. Бъфет предупреждава акционерите си да очакват промяна на годишната среща на Berkshire Hathaway. „След 48 години на вярност към друга безалкохолна напитка вашият председател, в безпрецедентен знак на гъвкавост в характера, премина към новата Coca-Cola Cherry. Съответно, това ще е официалната напитка на годишната среща на Berkshire Hathaway“, пише Бъфет в писмото си.
Разбира се, Кеог не е единственият отговорен „Оракулът от Омаха“ да има нова любима безалкохолна напитка. Неговото ръководство на Coca-Cola, съчетано със срива на пазара с акции през октомври 1987 г., устойчивия ръст на компанията и силните ѝ основи, карат Бъфет между 1988 и 1994 г. да купи акции от Coca-Coca на стойност 1.3 млрд. долара.
За любовта на милиардера към Coca-Cola сподели самият той през 2015 г. в интервю за Fortune. „Аз съм една четвърт Coca-Cola“, каза тогава той, обяснявайки, че напитката представлява 25% от дневния му прием на калории.
Вкусовете на Бъфет определят накъде текат парите му. Неговият конгломерат Berkshire Hathaway притежава около 10% от Coca-Coca или акции на стойност около 22 млрд. долара. Т.нар. „Оракул от Омаха“ най-много харесва Coca-Cola Cherry. Той дори се е съгласил при пускането на тази разновидност на напитката в Китай през 2017 г. на кенчетата да има негова анимирана картинка, като за това не е поискал никакъв хонорар.
Въпреки това Бъфет отначало не е бил почитател на Coca-Cola. Неговият син Хауърд обикновено го наричал „Pepsi Уорън“, тъй като преди години предприемачът бил любител на основния конкурент на Coca-Cola.
Бъфет преминал от Pepsi на Coca-Cola заради Дон Кеог, продавач на кафе, който живеел на неговата улица в Омаха. През 1960 г. се отбил в дома на Кеог, за да го информира, че започна ново партньорство. „Ако ми дадеш 10 хил. долара бих могъл да направя нещо с тях“, добавил Бъфет.
Продавачът на кафе бил скептично настроен към съседа си, тъй като той нямал редовна работа и през деня намирал време да забавлява децата си.
„Нямах парите, но можех да взема назаем от баща ми. Но можете ли да си представите да дадете 10 хил. долара на един човек, който не става сутрин и не отива на работа“, коментирал е в миналото Кеог в телевизионно интервю.
Продавачът изпуска възможността си. Инвестицията от 10 хил. долара заедно с Бъфет през 2018 г. щеше да се е умножила до 93 млн. долара.
В крайна сметка компанията на Кеог бива купена от Coca-Cola през 1964 г. и той се издигнал в йерархията, ставайки председател на Борда на директорите и главен изпълнителен директор през 1981 г. Четири години по-късно той прочита в списание, че Бъфет е фен на Pepsi-Coca Cherry. Той бързо пише на бившия си съсед, предлагайки да му изпрати няколко проби от новата Coca-Cola Cherry, която по онова време все още се разработва. Кеог описва новата напитка като „нектар на боговете“.
Ходът на Кеог успява. През 1986 г. Бъфет предупреждава акционерите си да очакват промяна на годишната среща на Berkshire Hathaway. „След 48 години на вярност към друга безалкохолна напитка вашият председател, в безпрецедентен знак на гъвкавост в характера, премина към новата Coca-Cola Cherry. Съответно, това ще е официалната напитка на годишната среща на Berkshire Hathaway“, пише Бъфет в писмото си.
Разбира се, Кеог не е единственият отговорен „Оракулът от Омаха“ да има нова любима безалкохолна напитка. Неговото ръководство на Coca-Cola, съчетано със срива на пазара с акции през октомври 1987 г., устойчивия ръст на компанията и силните ѝ основи, карат Бъфет между 1988 и 1994 г. да купи акции от Coca-Coca на стойност 1.3 млрд. долара.