Жените в бизнеса продължават да просперират въпреки половите предубеждения

Това сочи второто издание на Индекса на Mastercard за нежния пол в бизнес средата

Жените в бизнеса продължават да просперират въпреки половите предубеждения
Жените предприемачи просперират все повече в развитите икономики, според най-новото издание на Индекса на Mastercard за жените в бизнеса. Те са имали възможност да се възползват от голям набор от ресурси и възможности, включително достъп до капитал, финансови услуги и академични програми. 

Проучването на Mastercard идва ден преди най-женския празник 8-ми март, за да ни покаже, че нежният пол продължава упорито да върви нагоре в постоянно променящата се бизнес среда, въпреки културните и полови предубеждения, които през годините са създавали значителни пречки пред жените със собствен бизнес да реализират пълния си потенциал. 

„Жените предприемачи правят забележителен напредък като собственици на фирми по целия свят. Ние вярваме, че като насочим вниманието върху техните усилия да реализират потенциала си, можем да им помогнем да получат подкрепа и стимул да ръководят успешен бизнес, който им гарантира по-добър стандарт и възможности“, каза Мартина Хунд-Мейджин, главен финансов директор, Mastercard.

Топ 10 пазара с най-силни стимулиращи условия и възможности за развитие на жените като предприемачи:

1. Нова Зеландия – 74.2
2. Швеция – 71.3
3. Канада – 70.9
4. САЩ – 70.8
5. Сингапур – 69.2
6. Португалия - 69.1
7. Австралия – 68.9
8. Белгия - 68.7
9. Филипини – 68.0
10. Великобритания – 67.9

Жени, собственици на компании, като % от всички бизнес собственици – Топ 10 пазара

1. Гана – 46.4%
2. Русия – 34.6%
3. Уганда – 33.8%
4. Нова Зеландия – 33.0%
5. Австралия – 32.1%
6. Виетнам – 31.3%
7. Полша – 30.3%
8. Испания – 29.4%
9. Румъния -28.9%
10. Португалия – 28.7%

„В навечерието на 8 март – международния ден на жената, се надяваме резултатите от проучването да послужат като своевременно напомняне на правителствата и организациите, че трябва да подкрепят усилията за предоставяне на по-голямо финансово приобщаване и по-широк достъп до образователни и академични програми за жените предприемачи“, казва Анн Кернс, Президент Международни пазари, Mastercard.
Коментари: 0