Анкета: Предизборната кампания слабо влияе на избирателите
69 на сто от участниците заявяват, че вече са направили своя избор
Предизборната кампания на партиите не е от значение и слабо влияе върху нагласите на избирателите. Това става ясно от анкета, проведена на сайта на Economic.bg в периода 15 - 23 септември, в която са участвали близо 700 души.
На въпрос "Избрахте ли за кого да гласувате на 5 октомври" 69 на сто от анкетираните заявяват, че вече са направили своя избор. Едва 5% пък казват, че "следят кампанията, за да се ориентират". За 23% от участниците в проучването нито една формация не би била удачен избор. 3% пък не се интересуват от политика.
Преди дни социолози изразиха мнение, че предизборната кампания върви вяло и измерените настроения досега ще се запазят.
"Към момента имаме една скучна и вяла кампания. Тя е такава, каквато е. Ако попитате хората, вероятно не им липсва особено много предизборната кампания точно поради факта, че има едно съществено разочарование на българските граждани от партиите", обясни социологът от "Алфа рисърч" Геновева Петрова в интервю за БНР.
Според нея при такъв тип кампания, каквато имаме до момента, остава един много сериозен въпрос и той е – след цяла година на протести ще имаме ли сериозен протестен вот на изборите: "Моето лично подозрение е, че големите партии целенасочено не водят активна и интересна кампания, защото се опитват да избягват евентуална протестна вълна", коментира още тя.
Участвайте и в новата анкета на Economic.bg вдясно на сайта, отговорете на въпроса "За кого ще гласувате на изборите на 5-ти октомври".