Летище София забрави за кризата

Обслужените през октомври пътници през столичното летище са с 4.4% повече спрямо същия месец на 2012 г.

3665 ~ 2 мин. четене

Летище София окончателно изтри следите от кризата, отчитайки резултати далеч по-добри от предкризисната 2008 г. Преди няколко дни аеропортът обяви данните за пътникопотока през октомври, от които се вижда, че ръстът спрямо същия месец на 2012 г. е 4.4% - най-големият за последните 20 месеца. През двата терминала на столичното летище са обслужени общо 297 775 пътници, а за десетте месеца на годината - общо 2 975 098.

От компанията обясняват добрия резултат при превозените пътници от една страна с въведените допълнителни честоти на полетите по обслужваните направления, а от друга - с откритите по-рано през годината нови директни линии.

Най-тежката година за Летище София беше 2009 г. Тя може да се нарече и най-кризисната както за България, така и за Европа. При пътническия трафик са отчитани увеличения, но и спадове  като най-големият е през септември. Превозените пътници на годишна база са : 3 134 104, което с 3% по-малко спрямо предходната година.

За да противодейства на тази негативна тенденция, ръководството на Летище София предприе действия, с които да го направи по-атрактивно за компаниите и по-удобно за пътниците. Летището въведе възможност за получаване на полетна информация чрез SMS, бяха създадени електронни гишета за граничен контрол, беше построена нова диспечерска кула, беше въведена система за кацане при минимална видимост и др.

И резултатите не закъсняха. Компаниите започнаха да отварят нови директни линии до европейски и световни центрове.

През 2010 г. Wizz Air откри линии до Болоня - Форли, Париж - Буве и Франкфурт – Хан, Cimber Sterling до Копенхаген, а Уралски авиолинии до Екатеринбург. През 2011 г. - Pegasus Airlines откриха линии до Истанбул (Сабиха Гьокчен) и Измир, а Wizz Air до Малага. Qatar Airways откри през септември линии до Доха.

В началото на 2012 г. България Ер възстанови вътрешната линия София - Варна, а през март откри нова директна линия до Прага. Същата година, през май, бе открита и нова карго линия по маршрут София – Белград – Прага на авиокомпания Czech Airlines.

През 2013 г. бяха открити линии до Берлин, Лондон, Киев, Будапеща и Барселона, а само преди няколко седмици Wizz Air откри първата линия до Дубай.

Предприетите действия доведоха до 5% ръст при обслужените пътници през 2010 г. и още 5% през 2011 г. През 2012 г. беше регистриран минимален спад от 0.2%, но той вече е наваксан през първите 10 месеца на тази година.

Подкрепи Economic.bg