Logitech в капана на аксесоарите
Производител №1 на мишки се опитва да се адаптира към новите пазарни тенденции
Повечето търговци на дребно чакат Коледа, за да повишат продажбите си. На предстоящите празници се надява и Logitech. Производител №1 на компютърни мишки се бори да увеличи дела си на пазара на компютърни аксесоари, тъй като търсенето на мишки по света намалява, пише в свой анализ Reuters.
Основаната в селска къща близо до малък швейцарски през 1981 г. Logitech бързо набира популярност през 80-те години на миналия век, когато на пазара се появява първата модерна компютърна мишка, разработена в Швейцарския федерален технологичен институт в Лозана. Оттогава швейцарско-американската компания е произвела над 1 млрд. мишки и успешно въведе серия от компютърни аксесоари, сред които клавиатури, камери и говорители.
Но подобно на много други гиганти в индустрията, като Intel, Hewlett Packard (HP) и IBM, Logitech също изпитва проблеми с адаптирането към пазара, който все повече се доминира от таблетите и смартфоните, които правят голяма част аксесоарите излишни. "Няма никакво съмнение, че индустрията на класическите компютри, в която е съсредоточена голяма част от нашия бизнес, се променя", коментира президентът на Logitech.
След слаби данни за финансовата 2011/12 година, производителят на мишки обеща на инвеститорите "бомбастични нови продукти". Цената на акциите на Logitech остава на нивото под от 10 швейцарски франка, на фона на историческия връх от 41.52 франка през 2007 г. Пикът в цената на книжата беше преди Apple да пусне първото поколение iPhone.