Mercedes-Benz представи новия луксозен ван

Автомобилът може да бъде индивидуализиран според желанията и нуждите на клиента

Снимка: autobild.bg

4106 ~ 3 мин. четене

Mercedes-Benz представи новата V-класа, в която има място за осмина, а функционалността е образцова, съобщава Autobild.bg. Пазаруване „на едро“ или пътешествие с цялото семейство, вело-почивка с приятели в Алпите или осигуряване присъствието на известни личности на червения килим – моделът предлага най-голямата мислима гъвкавост при вътрешното пространство и при това го прави с елегантен финес. С двете си линии на оборудване V-класа и V-класа AVANTGARDE, спортен пакет за екстериора и дизайнерски пакет за интериора, две междуосия, три дължини на автомобила от 4895 до 5370 мм, три вида двигатели и множество допълнителни оборудвания като опция, новата мултифункционална лимузина може да бъде индивидуализирана според вкуса и необходимостта. И освен всичко – чудесно подхожда за луксозен VIP- или хотелски шатъл.

„Новата V-класа показва, че е възможен елегантен и динамичен външен вид и в XXL-формат“, каза Фолкер Морнхинвег, ръководител направление Mercedes-Benz ванове.

Интериорът грабва с висококачествени материали и хармонична концепция на цветовете и с фино изпълнените си детайли. Гостоприемната атмосфера е допълнена от дискретното амбиент осветление в три цветови тона.

За пръв път в този клас по желание горната част на кокпита се предлага с имитация на кожа с декоративен шев. Към останалите акценти спадат свободно стоящият централен дисплей, мултифункционалният волан с дванадесет бутона, DIRECT SELECT избирателният лост с пера на волана за превключване на предавките при автоматична предавателна кутия, както и иновативният тъчпад, с който всички телематични функции се управляват както при смартфон. Най-новото поколение на COMAND Online обединява всички аудио, телефонни и навигационни функции и предлага интернет браузър, система за гласово управление LINGUATRONIC и предаване на данни за трафика в реално време.

Мултифункционалната лимузина на Mercedes-Benz е единственият автомобил в сегмента, който по желание предлага 4-посочна лумбална опора и активна вентилация на седалките за водача и спътника с реверсивни вентилатори за равномерна относителна влажност на въздуха към контактните повърхности на кожените седалки.

Единствена по рода си в този клас е и усъвършенстваната автоматична климатична система
THERMOTRONIC, която опционално се предлага към серийния TEMPMATIC.

Серийно просторната лимузина е оборудвана с четири единични комфортни седалки с подлакътници в два реда. Благодарение на подобрената техника и логика на управление те интуитивно могат да се сгъват напред и по този начин позволяват бързо и лесно качване. По желание между единичните седалки на първия ред може да се монтира сгъваема масичка. Като алтернативно решение на единичните седалки за двата реда в задната част се предлагат двуместни седалки с облегалки от две части, сгъваеми отделно, както и триместни седалки с възглавница и облегалки от три части. Задният ред може да бъде оборудван и с триместна седалка легло с чекмеджета под нея. Тя може да се използва и като второ ниво за багаж.

Единичните и многоместните седалки могат да се придвижват напред и назад върху допълнително оптимизираните шини с бързо заключване без голямо прилагане на сила или да заемат Vis-а-vis положение. За комфортно товарене и разтоварване V-класата предлага още една иновация в своя сегмент – самостоятелно отварящо се задно стъкло. То може да се отваря и затваря независимо от задния капак.

За безопасността се грижат общо единадесет иновативни асистиращи системи за водача с модерни радарни датчици, датчици за камери и ултразвукови датчици, въведени в новите E-класа и S-класа като Mercedes-Benz Intelligent Drive. Като допълнително оборудване на
разположение е фирмената PRE-SAFE система.

При пазарното си въвеждане новата V-класа стартира с модерен 2,1-литров 4-цилиндров турбодизел с двустепенно нагнетяване, утвърдил се при леките автомобили от A-класата до S-класата, но целенасочено усъвършенстван за просторната лимузина. Предлага се в три степени на мощност: V 200 CDI развива 136 к.с. и има макс. въртящ момент 330 Нм. V 220 CDI мобилизира 163 к.с. и съответно 380 Нм (20 Нм повече в сравнение с предшественика  при 2,0 л по-нисък разход на гориво). С разход от само 5,7 литра на 100 километра и 149 грама CO2 на километър, V 220 CDI заема челна позиция в сегмента.

Топ двигателят V 250 BlueTEC със 190 к.с. и 440 Нм е динамичен както досегашния 3-литров V6-турбодизел. Разходът е значително по-нисък - 6,0 л/100 км при същите технически характеристики. Оборудван е серийно със 7G-TRONIC PLUS. V 200 CDI и V 220 CDI се предлагат и с комфортна автоматична предавателна кутия (опция).

Подробен сравнителен тест на модела ще откриете в следващия брой на българския AUTO BILD.

Подкрепи Economic.bg