Австрийската Kapsch развива проекти за тол системи в Европа, САЩ и Австралия
През тази година компанията подписа договор с България за изграждане на тол системата

~ 3 мин.
Австрийската компания Kapsch продължава с проектите си за изграждане на тол системи в Европа, САЩ и Австралия. След като съвсем наскоро Kapsch успешно приключи модернизацията на австрийската електронна система за събиране на тол такси – GO Toll, фирмата е натоварена и с модернизация на тол системата за тежкотоварни камиони в Швейцария. Тази година Kapsch отбелязва и 14-та годишнина на успешното управление на най-старата в Европа тол система – тази в Австрия, нови проекти в САЩ и Австралия. В началото на годината бе подписан и договорът за изграждане на тол системата в България, която трябва да бъде пусната в експлоатация на 16 август 2019 г.
"През 2018 г. Kapsch затвърждава водеща позиция на световния пазар като доставчик на високотехнологични решения за клиентите си по целия свят. Предлагаме на нашите клиенти индивидуално проектирани решения с фокус върху бъдещето на технологиите за тол таксуване.. Гледаме напред към 2019 г., когато Kapsch успешно ще приключи още няколко проекта в съответствие със сложните спецификации на клиентите, като предостави ясно и прозрачно решение“, заяви Михаел Вебер, главен изпълнителен директор на Kapsch България.
Проекти на компанията
Система за събиране на тол такси от тежкотоварни камиони в Швейцария
Швейцарското федерално бюро по строителство и логистика (FOBL) и Федералната митническа администрация (FCA) подписаха договор с Kapsch TrafficCom за частична модернизация на крайпътната инфраструктура на тол система в Швейцария. Граничните бариери, системите за контрол, автомобили за контрол на пътя, както и централните информационни центрове ще бъдат обновени. Kapsch ще отговаря и за поддръжката и оперирането на системата до края на 2020 г. с възможност за удължаване до 2024. Стойността на проекта е малко над 20 млн. евро. Основна клауза в договора е осигуряване на съвместимост с европейската електронна услуга за събиране на тол такси. За шофьорите на камиони от чужбина, тази модернизация, означава, че вече няма да им се налага да попълват предварителни маршрутни карти (HVF) на влизане в страната. Това ще доведе до улесняване на процеса на обработка и намаляване на времето за регистрация на камионите в системата по границите.
Модернизация на австрийската GO toll система за събиране на пътни такси
През 2018 г в срок успешно приключи модернизацията на австрийската национална система за събиране на тол такси за МПС с максимално допустима маса над 3.5 тона. Системата е в експлоатация от началото на 2004 г. Тя позволява проверка и заплащане на тол таксите в движение, без възпрепятстване потока на трафика. Системата за многолентов свободен поток на трафика е изградена от Kapsch и оперира успешно и без прекъсване от тогава, като регистрира и отчита средно по 1.8 млн. тол транзакции на ден. Средно годишно системата, покриваща малко над 2200 километра пътища обработва 662 млн. транзакции на обща стойност над 1 млрд. евро. Камери с висока резолюция и стереовидеографски анализ осигуряват разпознаване и регистриране на автомобилите в движение, позволяват безпогрешно класифициране на превозното средство, независимо от това в коя лента се движи, с каква скорост или по кое време на денонощието преминава.
Новоразработената от Kapsch технология за тол таксуване е по-екологична, като гарантира енергийна ефективност на крайпътните компоненти, водеща до намаляване на общото ниво на консумирана електроенергия от системата в Австрия.
В Европа Kapsch отговаря за изграждането на националните системи за събиране на тол такси в Австрия, Швейцария, България, Полша, Чехия и Беларус.
В САЩ транспортните власти в щата Мериленд (MDTA) подписаха през 2018 г. договор с Kapsch TrafficCom за подмяна и поддръжка на всички крайпътни съоръжения в смесената система за събиране на тол такси, по всички пътища, за които отговаря MDTA. Реализирането на проекта стартира през февруари 2018 г. като до 2020 г. всички крайпътни съоръжения ще бъдат поетапно подменени с технологии на Kapsch. След приключване на замяната, в продължение на 6 години компанията ще оперира и поддържа системата с опцията за допълнително удължаване на ангажимента с още 4 години. Стойността на договора надхвърля 55 млн. евро, а проектът ще се управлява от офиса на Kapsch в Роквил, Мериленд.
Австралийското поделение на Kapsch TrafficCom бе ангажирано в два нови проекта през 2018 г. Първият договор бе подписан с CPB Contractors John Holland Joint Venture, по който Kapsch доставя крайпътна тол инфрастуктура, тунела Уест гейт в Мелбърн. Втората поръчка е от Lendlease Samsung Bougyues Joint Venture за доставката на крайпътни тол съоръжения за фаза 3 А на проекта „Уест конекс“ свързващ с тунел магистрали М4 и М5 в Сидни. И двата договора включват, инженерно проектиране, доставка, инсталиране и пускане в експлоатация на тол система, за посочените инфраструктурни проекти. Общата сума на договорите надхвърля 20 млн евро.