Барселона забрани старите замърсяващи коли
Инициативата ще засегне 85 000 автомобила и 30 000 мотоциклета

~ 2 мин.
След три години на техническа подготовка и административни и политически процедури, от днес Барселона въведе в действие своята Зона с ниски емисии. Става въпрос за пространство с размери 95 кв. километра, в което най-замърсяващите превозни средства няма да могат да влизат, пише "Ел Паис".
Инициативата ще засегне 85 000 автомобила и 30 000 мотоциклета и вероятно ще се наблюдава скок в използването на обществения транспорт.
Според оператора на обществения транспорт в каталунската столица ще има общо 170 000 допълнителни пътувания с автобуси и влакове. Това обаче може да се окаже проблем, тъй като в момента няма достатъчно капацитет. Мерките на транспортната компания включват нови експресни автобусни линии, гари по линии 9 и 10 от системата на метрото и разширения до една от най-натоварените влакови линии.
Поставени са десетки знаци, за да информират автомобилистите за новата система в Барселона, заедно с най-новата технология за откриване и записване на регистрационни номера.
Забраната обхваща дизеловите автомобили, регистрирани в Испания преди 2005 или 2006 г., както и бензиновите автомобили, регистрирани преди 2000 г.
Ветото върху по-старите, по-замърсяващи автомобили - тези, които не отговарят на екологичните изисквания със значка, издадена от испанския орган за движение по пътищата, ще бъде в сила в работни дни от 7.00 до 20.00 ч. И за първата година ще важи само за автомобили и мотоциклети. През първите три месеца няма да има глоби, а само предупреждения за нарушителите. През 2021 г. на всички микробуси, камиони и автобуси без екологични сертификати също ще бъде забранено да влизат в района.
Схемата е по примера на Мадрид Централ - зона с ниски емисии, която беше въведена в испанската столица през ноември 2018 г. от тогавашния кмет Мануела Кармена. Системата направи 472 хектара от центъра на града извън границите на движение, освен за местните жители и обществения транспорт. Нерезиденти с подходящи енергийни значки могат да влязат, за да оставят превозното си средство на обществен паркинг, а изключения се правят за хора с намалена подвижност, линейки, таксита, лични коли и коли за доставка. Електрически превозни средства също са разрешени в Мадрид Централ.
Инициативата ще засегне 85 000 автомобила и 30 000 мотоциклета и вероятно ще се наблюдава скок в използването на обществения транспорт.
Според оператора на обществения транспорт в каталунската столица ще има общо 170 000 допълнителни пътувания с автобуси и влакове. Това обаче може да се окаже проблем, тъй като в момента няма достатъчно капацитет. Мерките на транспортната компания включват нови експресни автобусни линии, гари по линии 9 и 10 от системата на метрото и разширения до една от най-натоварените влакови линии.
Поставени са десетки знаци, за да информират автомобилистите за новата система в Барселона, заедно с най-новата технология за откриване и записване на регистрационни номера.
Забраната обхваща дизеловите автомобили, регистрирани в Испания преди 2005 или 2006 г., както и бензиновите автомобили, регистрирани преди 2000 г.
Ветото върху по-старите, по-замърсяващи автомобили - тези, които не отговарят на екологичните изисквания със значка, издадена от испанския орган за движение по пътищата, ще бъде в сила в работни дни от 7.00 до 20.00 ч. И за първата година ще важи само за автомобили и мотоциклети. През първите три месеца няма да има глоби, а само предупреждения за нарушителите. През 2021 г. на всички микробуси, камиони и автобуси без екологични сертификати също ще бъде забранено да влизат в района.
Схемата е по примера на Мадрид Централ - зона с ниски емисии, която беше въведена в испанската столица през ноември 2018 г. от тогавашния кмет Мануела Кармена. Системата направи 472 хектара от центъра на града извън границите на движение, освен за местните жители и обществения транспорт. Нерезиденти с подходящи енергийни значки могат да влязат, за да оставят превозното си средство на обществен паркинг, а изключения се правят за хора с намалена подвижност, линейки, таксита, лични коли и коли за доставка. Електрически превозни средства също са разрешени в Мадрид Централ.