Регулации
592
Борисов откри „изключителни“ 9.3 километра от „Хемус“
Изграждането на трасето стартира в края на март 2018 г., като общата държавна инвестиция в него е 66 млн. лв. с ДДС
7506
~ 2 мин. четене
Министър-председателят Бойко Борисов откри предизборно 9.3 км от магистрала „Хемус“, с което остават да бъдат завършени още около 230 км от целия път, свързващ София и Варна. По време на откриването на готовата отсечка между Ябланица и Боаза, премиерът я нарече „едно изключително съоръжение, за което българските строители имат много какво да разказват“.
„Като дойдох за първи път тук, беше ливада и планина. После - изядоха скалата, камък след камък и за година и половина, шест месеца по-рано, това вече е едно изключително съоръжение, за което българските строители имат много какво да разказват“, възхити се той.
Изграждането на трасето стартира в края на март 2018 г., като общата държавна инвестиция в него е 66 млн. лв. с ДДС, или малко над 7 млн. лв. на километър.
„Сега изглежда лесно, красиво, със зони за отдих. А първо беше кал, чакъл, насипи“, разказа още министър-председателят при огледа на новия участък. Той отбеляза, че усилено се работи и по други участъци от трасето на „Хемус“. Заедно с него на инспекцията на автомагистралата бяха вицепремиерите Томислав Дончев и Красимир Каракачанов, министрите Владислав Горанов и Петя Аврамова.
Автомагистралният участък между Ябланица и Боаза е с по две активни ленти и една аварийна във всяка посока на движение. Изградени са 5 селскостопански подлеза и 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница-Съева дупка. В сега завършената отсечка е най-големият армонасип, изграждан досега у нас - 45 метра общ насип, с височина от 25 м на армирания насип, обясни министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.
Става дума за почти вертикална стена на откоса като в конструкцията ѝ са вложени специални укрепителни мрежи и системи. В строителството на отсечката са положени близо 104 000 тона асфалт, а за осигуряването на безопасността на движение са монтирани 40 км мантинели от най-висок клас и 24.5 км предпазни мрежи.
На различен етап на изпълнение са още 150 км от автомагистралата, които се финансират със средства от републиканския бюджет. Целта на правителството е строителството на цялото трасе да приключи до 2023 г.