Българите пазаруват онлайн заради по-изгодните оферти
Потребителите харчат между 50 и 100 лв. за онлайн покупки

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Все по-голяма част от българите избират да пазаруват онлайн. Онлайн покупките са стимулирани най-вече от по-изгодните оферти и промоции, които различните онлайн магазини предлагат. Това сочат данните от проучване на Нилсен Адмосфер България.
То показва, че 92% от активните в интернет българи пазаруват онлайн. Освен промоциите, друга причина да се пазарува виртуално, е бързият и лесен процес (44%). Около 42% от участвалите в проучването заявяват, че доставката е удобна и бърза, което допълнително ги мотивира. Анкетираните посочват, че много често избират да купят продукт онлайн, защото не може да бъде намерен във физически магазин.
Между 50 и 100 лв. харчат по-голяма част (46%) от респондентите. Около 19% от анкетираните заявяват, че покупките им стигат до 250 лв. Останалите 24% са похарчили до 50 лв., сочи проучването. Мъжете имат тенденцията да харчат повече, когато извършват онлайн покупки в сравнение с жените.
Активността по отношение на пазаруване не се влияе от сезона. Около 58% посочват, че сезонът няма значение. 19% са посочили, че пазаруват повече през лятото, а други 16% – през зимата.
Проучването показва, че едни от най-разпознаваемите магазини за онлайн пазаруване, са eMAG, OLX и Bazar. Почти половината от респондентите (49%), които пазаруват онлайн поне от време на време, пазаруват в eMAG – 58% сред мъжете и 39% сред жените. 41% пазаруват в OLX и 23% в Bazar.bg. Сред други посочени магазини са Obuvki.bg (22%), Grabo.bg (18%) или Ozone.bg (15%).
ТОП 3 на рекламодателите
Данните от рекламния мониторинг Ad Intel на Нилсен Адмосфер България сочат, че eMAG е на първо място по вложени рекламни инвестиции в периода януари – август 2021 г. Онлайн магазинът, собственост на Алегрогруп България, е инвестирал над 24 млн. лв. в реклама в посочения период. С инвестиции от 14 млн. лв. на второ място се нарежда About you. На трето място също се класира онлайн магазин, собственост на Алегроруп България – Fashion Days с инвестиция от над 10 млн. лв.
Проучването е проведено в периода 23 юни – 2 юли 2021 г. по метода на онлайн допитване. Участие са взели 518 респондента.