Българите са изхарчили по 1200 лв. за онлайн шопинг през 2020 г.

Обемът на B2C електронната търговия у нас миналата година е надхвърлил 1.9 млрд. лв.

Българите са изхарчили по 1200 лв. за онлайн шопинг през 2020 г.

Снимка: Pexels

696 ~ 1 мин. четене
Антония Симова Автор: Антония Симова

Обемът на B2C (бизнес към краен потребител) електронната търговия в България през 2020 г. е надхвърлил 1.9 млрд. лв., показват данните в годишния доклад на Българската е-комерс асоциация. В сравнение с 2019 г. ръстът е около 9%, а за 2021 г. очакванията са увеличението да е двуцифрено.

Данните на асоциацията показват, че малко над 1.5 млн. потребители са пазарували онлайн през изминалата година и са похарчили средно по 636.59 евро (1236 лв.). Според проучването над 22% от населението на България вече е пазарувало онлайн и е изградило навици и доверие в онлайн търговията.

Пандемията и събитията около нея трансформираха бизнеса и голяма част от него се насочи към онлайн пространството. Електронните магазини се превърнаха в основен канал, по който бизнесите да продължиха да извършват дейност. Онлайн продажбата на продукти в България отбеляза невиждан скок миналата пролет, когато редица обекти затвориха заради избухналата пандемия от коронавирус. Е-търговията на услуги като хотелски и самолетни резервации обаче отбелязва значително спадове и бе сред губещите ниши през кризисната 2020 г.

Необикновената ситуация ускори и предлагането на възможности за онлайн пазаруване от големите вериги, които дълго отлагаха добавянето на онлайн канал за продажби към класическия начин за пазаруване офлайн.

Очакванията са секторът на електронната търговия да отбележи ускорен ръст в следващите години и да се сдобие с по-голям дял от общите ритейл продажби в България. Предпоставките за това са налице – над 71% разпространение на интернет в страната и наличие на мобилни устройства с интернет. Тези елементи създават същинска среда за пазаруване, обясняват от асоциацията.

Подкрепи Economic.bg