„Черният петък“ се превръща в цяла седмица

Потребителите все повече предпочитат онлайн пазаруването пред шопинга в моловете

„Черният петък“ се превръща в цяла седмица

Снимка: Pixabay

В България „Черният петък“ е едно от най-важните събития за пазаруване през годината. Всички чакат с нетърпение този ден, за да пазаруват по време на големите намаления. Тази година се наблюдава засилен интерес към пазаруването онлайн. Положителната черта е, че при този тип пазаруване импулсивният стимул да се купят повече намалени стоки не съществува. Потребителите взимат само нещата, които са си набелязали, т.е. пазаруват по-разумно. 

Виртуалното пространството дава и възможност за по-агресивни отстъпки, тъй като онлайн магазините нямат разходи за физически обекти.

Има обаче един тренд, който набира все по-голяма скорост, в сравнение с традиционния фиксиран ден на тоталните намаления. И това е така нареченият „Дигитален понеделник“. Това е пазаруването онлайн по време на уикенда, след големия ден на намаленията, като инерцията продължава с най-голяма сила в понеделник, предимно онлайн (от всички тези, които не са обиколили моловете и не са по физическото пазаруване) и продължава през цялата седмица.

Онлайн вълната на поръчки набира скорост и от факта, че много компании предлагащи традиционни услуги, също ще се включат в Дигиталния понеделник, който става все по-популярен, съобщават от Tavex-България. Това е и една от причините много необичайни бизнеси, които до момента не са се включвали, като салони за красота, ремонтни услуги, увеселителни центрове и заведения, дори борса за инвестиционно злато и обмен на валута, да предлагат специални промоции и цени в последната седмица от ноември. 

Предлагат се всякакви специални отстъпки и ваучери за ремонти, козметична промяна на външния вид или специални инвестиционни и подаръчни монети с отстъпка.

Според проучване, направено от неправителствената организация Black-Friday Global, която се занимава с проследяването на трендовете и статистиката от черните петъци в България и по света, над 60% от анкетираните знаят и очакват този специален ден за пазаруване. 43% пък са българите, които дебнат за намалени стоки в този ден. Хубаво е да се отбележи, че над 20% от родните потребители следят за отстъпки не само по магазините, но и в интернет. 

Дигиталният понеделник, от своя страна, e реализирал 6.59 милиарда долара през 2017-та година в сравнение с 2.65 милиарда през 2015-та. Особеното е, че в Европа този специален понеделник се е превърнал в дигитална седмица и продължава от последния понеделник на ноември до края на месеца.

Коментари: 0