Да търсим промяната, но да я управляваме

Любознателността, инициативността и мотивацията са по-ценни качества от техническите умения

Лидия Taceвa-Πeeвa:

Да търсим промяната, но да я управляваме

Снимка: Девин АД

Автор: Татяна Явашева

Лидия Taceвa-Πeeвa е финaнcoв диpeĸтop „Дeвин" EAД от май 2020. Tя e paбoтилa като финaнcов консултант в РrісеwаtеrhоuѕеCoopers в пpoдължeниe нa 16 гoдини, като последно е заемала позицията cтapши мeниджъp. Завършила е "Финaнcи, бaнĸoвo дeлo и бизнec aдминиcтpaция" в CУ„Св. Климент Охридски“ и е дипломиран eĸcпepт-cчeтoвoдитeл, члeн нa Acoциaциятa нa диплoмиpaнитe eĸcпepт-cчeтoвoдитeли във Beлиĸoбpитaния (АССА, eднa oт нaй-гoлeмитe мeждyнapoдни финaнcoви acoциaции).

Изкуството да управляваш финансите на бутилираща компания е майсторски клас по интегриране на бизнес процеси, планиране на финансови резултати и работа в динамична среда.

Водата е безценен дар от природата за нашето тяло.

Едно от най-големите предизвикателства за всеки финансов директор през тази година е изготвянето на прогноза за развитието на бизнеса по време на икономическа и здравна криза.

Брандът през гледната ми точка на финансист: Силата на природата е бизнес активът на компанията, осигуряващ устойчиво конкурентно предимство.

Как компанията да продава повече и по-добре – моят отговор в днешната ситуация е като продължава инвестициите си в устойчиви технологии за производство, осигурява безопасни условия за работа на служителите си и управлява промените.

Опитът ми на финансист ме научи, че любознателността, инициативността и мотивацията са по-ценни качества от техническите умения.

Моето златно правило е, че не съм отговорна за всички събития, но съм отговорна за интерпретацията и реакцията ми на тези събития.

Доброто управление на финансовите резултати се постига със съвместната работа на екип от професионалисти от всички отдели в компанията.

От финансовия директор се очаква да има холистичен подход към бизнеса и способност да „мисли извън кутията“.

Светът на парите е динамичен, провокативен и напрегнат.

Айсбергът, който може да превърне всеки бизнес в „Титаник“-  това е самоувереността, че разбираш поведението и потребностите на своите клиенти и потребители.

Инвестициите в криза като сегашната са предпоставка за устойчивост и по-бързо възстановяване на бизнеса.

Урокът, който изолацията тази пролет ми даде - инвестициите в ИТ технологии и дигиталната трансформация на бизнес процесите са задължителна предпоставка за бързата адаптация в среда на непредвидимост и несигурност.

Сега е подходящо време за управление на промяната, а не наблюдение на ситуацията.

Избрах финансовата сфера като поприще за кариерно развитие, тъй като финансистът в компанията е партньорът на бизнеса за вземане на информирано решение, а не просто поддържаща функция на организацията.

Моят професионален съвет – всеки непрестанно трябва да търси промяната и да бъде готов да рискува.

Сентенцията, която в труден момент ми дава сили: Всичко, което човек трябва да направи, е да приеме невъзможното,  да се справи с необходимото и да изтърпи нетърпимото.

Моето "нищо човешко не ми е чуждо": Умората от динамичното ежедневие и липсата на достатъчно време за най-близките.

Фирмен профил

От създаването си през 1992 г. „Девин“ ЕАД е лидер на пазара на бутилирани води в България. Компанията е с централен офис в София и разполага със собствена търговска и дистрибуторска мрежа с национално покритие. От 2017 г. е част от белгийската група Spadel – водещ производител на бутилирана вода в Бенелюкс (Белгия, Холандия и Люксембург) и Франция.

Коментари: 0