Deliveroo отчете 88% ръст в доставките на храна
Хората продължават да предпочитат да получават хранителни продукти в дома си

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Британската компания Deliveroo отчете 88% скок в тримесечните доставки на храна, като надвиши предвижданата годишна стойност. Причината е, че хората продължават да предпочитат да получават хранителни продукти в дома си.
Фирмата за доставки, която свързва клиентите с над 115 000 ресторанта и хранителни магазина в Обединеното кралство и 11 други държави, вече очаква доходите ѝ да растат с 50%–60% през 2021 г., в сравнение с направената по-рано прогноза за 30%–40%.
Акциите на Deliveroo, които паднаха с 30% на пазара в Лондон през март, се повишиха с 4% до 333.7 паунда. Въпреки това те все още са с 14% надолу спрямо цената при първоначалното публично предлагане.
Ограничителните мерки заради COVID-19 затвориха магазини и заведения по целия свят, причинявайки огромни загуби на този бизнес. Със задълбочаването на пандемията много от тях се обърнаха към доставките на храна като единствения начин да задържат бизнеса си на повърхността. Печеливши се оказват компании като Deliveroo и техните конкуренти от Just Eat Takeaway.com, които печелят процент от всяка поръчка, която се изпълнява от техните платформи.
От британската компания твърдят, че заради предвидените инвестиции в т.нар. „възможности за растеж“ и очакванията, че средните стойности на поръчките в даден момент ще се върнат към нивата отпреди кризата, маржовете на печалба вероятно ще влязат в диапазона 7.5% – 8%.
Вярваме, че има голям шанс двата бизнеса – доставка на храна и доставка на продукти от първа необходимост, да бъдат много печеливши, което не изненадва, имайки предвид високите инвестиции, които други компании от този тип получават постоянно“, твърдят анализатори за J.P.Morgan.
Малко над половината от стойността на всички поръчки, без бакшишите, на Deliveroo са в Обединеното кралство и Ирландия през тримесечието, приключило през юни, се казва в съобщението.