Devin е на 10-то място сред най-силните марки на българския пазар
Това показва проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на глобалната организация Superbrands

Devin е на 10-то място в класацията Топ 20 на най-силните марки на националния пазар и лидер в категория „Напитки – безалкохолни/минерални води“. Това показва резултатът от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на глобалната организация Superbrands. Проучването се провежда за седми пореден път у нас, по повод новото издание на програмата Superbrands Bulgaria 2019/2020.
"Девин" е отличена за силното представяне на своите марки, които от години са предпочитан избор за милиони български потребители. Компанията е лидер в сектор бутилирани води в България с близо 38% пазарен дял (AC Nielsen, YTD Септември 2018), като предлага натурална минерална, изворна и газирана вода под марката DEVIN, а също така е дистрибуционен партньор на Red Bull и Granini за България.
Номинираните марки в проучването са оценявани по сектори в 27 категории, сред които автомобили, интернет, ресторанти и кафенета, напитки-безалкохолни, напитки - вина, напитки – кафе, свободно време и забавления, телекомуникации и др.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на независимо експертно жури и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Партньор на Superbrands в провеждането на националното онлайн гласуване на потребителите е Институтът за пазарни проучвания GfK Bulgaria.
В гласуването на потребителите в българското издание на Superbrands за 2019 г. са участвали общо 2095 мъже и жени, градски жители, ползващи интернет. С най-голям дял сред участниците по възраст са 36-45 г. (34%), следвани от 26-35 г. (31%) и над 45 г. (24%).
Данните показват, че грижата за потребителя и страната на произход на марката са основните два критерия, които участниците взимат под внимание, когато избират каква марка да купят.
55% от участниците в онлайн гласуването биха платили до 25% допълнително за любимата си марка, като 31% от тях са склонни да платят до 10% допълнително. 6% биха платили дори двойно за любимата си марка, докато една четвърт (23%) от участниците не биха платили допълнително.
Дори когато се търси най-добрата цена е важно марката да се харесва от пазаруващия (според 79% от попълнилите онлайн оценката). На трето място при характеристиките, определящи покупката на маркови продукти се нарежда сигурността, която марката дава, особено когато потребителят не познава добре стоката или услугата.