Пореден лош месец за смартфон пазара в Китай
Забавянето на икономиката е довело до 6% спад на доставките

© ECONOMIC.BG / Unsplash
~ 2 мин.
Доставките на мобилните телефони в Китай са спаднали с 6% през март спрямо същия месец на миналата година, показват официално представени в сряда данни, пише Reuters. Една от основните причини за негативния тренд в сектора е забавянето на икономическия растеж в страната.
Доставките за месеца са се свили до 28.4 млн. единици, като за сравнение през март 2018 г. те са били 30.2 милиона, съобщават от Китайската академия за информационни и комуникационни технологии (CAICT).
Понижението от 6% през март идва след четири последователни месеца на двуцифрен спад. Тенденцията вече се отрази зле на компании като Apple и доведе до рязък спад в продажбите в Китай в края на 2018 г. Американският гигант среща и все по-голяма конкуренция от страна на местните играчи, които предлагат все по-добри и по-евтини телефони.
Любопитното обаче е, че за да се справят със забавянето, китайските марки също повишават цените, надявайки се да увеличат маржовете. През 2018 г. местните Huawei, Oppo и Vivo са увеличили дела си в ценовия диапазон 500-800 долара, сегмент, доминиран от Apple.
Броят на новите устройства, пуснати от производителите, също е намалял, според CAICT. През март на пазара са се появили общо 52 нови устройства, което е с 35% по-малко на годишна база.
Като цяло през миналата година доставките на най-големия мобилен пазар в света са се понижили с 15.5%. Слабостите продължават и през 2019 г. – през февруари например са доставени 14.5 млн. единици, което е най-ниската бройка от февруари 2013 г. и представлява 19.9% намаление спрямо същия период на предходната година.
Анализаторите отдават отрицателните трендове на забавянето на икономическия ръст, по-дългите цикли на обновяване на телефони и затихването на функционалните иновации. Тук трябва да се отбележи, че както производители, така и телекомите в момента се подготвят за скок към 5G интернет свързаност.