Facebook вади медийното съдържание от News Feed-a
Издателите ще могат да публикуват материалите си в отделен feed или да си платят за да са в основния

© ECONOMIC.BG / Pexels
~ 2 мин.
Стандартният News Feed на Facebook се разделя на две и това ще е най-мащабната промяна на тази секция от създаването ѝ досега. По този начин компанията цели да отдели комерсиалните постове от личните публикации на сайта си. Този ход може да доведе до ръст на рекламите във Facebook, но също така може да се отрази „убийствено“ за много медии, които нямат финансова възможност да промотират споделеното си съдържание.
Досега всички новини във Facebook излизаха вкупом, като тези от организациите се смесваха с публикациите на приятели и семейство. Сега предстои те да бъдат разграничени и единственият начин медийните публикации да влязат в персоналния News Feed е като за това бъде заплатено от компанията или ако някой от приятелите ни е споделил въпросната статия. В противен случай медийното съдържание ще отива в новия Explore Feed, който е трудно достъпен и в него се излива всякакъв вид съдържание от множество страници, които дори не са лайкнати.
Този ход ще стимулира четенето и ангажирането с информация за личния живот на приятелите ни в социалната мрежа, вместо със случващото се по света. Предполага се, че това ще се справи с една от тенденциите във Facebook, идентифицирана като проблем за платформата - хората все по-малко споделят неща за собствения си живот, пише Independent.
Другата очаквана промяна е свързана с това, че медиите и компаниите като цяло ще започнат да плащат повече за реклама. Това ще даде на Facebook шанс да генерира повече пари.
Засега нововъведението е в тестов режим в шест държави – Боливия, Камбоджа, Гватемала, Сърбия, Словакия и Шри Ланка, обясни Адам Мосри, директор на Facebook, отговарящ за News Feed.
По думите му, компанията не планира да тества функцията в глобален мащаб за всичките си 2 млрд. потребители. Засега Facebook няма намерения да принуждава търговските страници да „плащат за цялото си разпространение“, допълва Мосри.
Facebook често тества малки и по-големи промени в опит да намери начин как потребителите да прекарват повече време в социалната мрежа. Невинаги обаче тя въвежда тези тестове в реален режим след това, но все пак те са индикатор за възможни нововъведения.
Новинарските публикации се оказаха сериозен проблем за компанията, чиято социална мрежа стана трибуна за разпространение на фалшива информация.
Тестовете на разделения News Feed в шестте държави вече дали негативно отражение върху трафика на новинарския поток към някои онлайн медии. Сръбският журналист Филип Струхарик сподели в събота графика, илюстрираща огромния спад на посещенията.
