Financial Times нареди BAT сред лидерите в опазването на климата
Компанията е намалила с 10% емисиите парникови газови от своето производство в периода 2014 – 2019 г.

© ECONOMIC.BG / BAT/Колаж
British American Tobacco (BAT) е сред лидерите по отношение на опазването на климата в европейската класация FT Europe Climate Leaders 2021. Тя отличава топ 300 сред повече от 4000 компании от цяла Европа, които са постигнали най-високи резултати при намаляването на основните емисии на парникови газове спрямо приходите за периода 2014 – 2019 г. От списъка на Financial Times се вижда, че британската компания е редуцирала с 10% емисиите на парникови газове в този период.
Компанията си е поставила за цел до 2030 г. да постигне въглеродна неутралност при производството си. Само през 2020 г. е намалила с 30.9% емисиите си, допринасяйки така за 37.4% общ спад спрямо 2017 г. През март тази година BAT обяви още по-амбициозния си план да постигне пълна въглеродна неутралност в цялата си мрежа на операции до 2050 г., която представлява близо 90% от цялостния въглероден отпечатък на компанията.
Минимизирането на въздействието върху околната среда, повишаването на устойчивостта по отношение на изменението на климата и защитата на природните ресурси, от които зависи обществото, са ключови елементи от екологичната, социална и управленска (ESG) стратегии на BAT. Компанията посочва и някои примери:
Подобряване на енергийната ефективност на фабриките на компанията, снабдявайки ги с по-ефикасно оборудване, с по-малък отпечатък върху околната среда;
Увеличаване на употребата на възобновяема енергия чрез собствени проекти за генериране на енергия във фабриките и чрез външна доставка на възобновяема енергия;
Оптимизиране на логистиката и автопарка на компанията, включително подобряване представянето на превозните средства и тяхната енергийна ефективност.
„Много сме доволни, че сме посочени от Financial Times като една от компаниите, водещи към промяна по отношение на въздействието ни върху околната среда. В BAT сме силно ангажирани с това да бъдем отговорен бизнес и да намалим въздействието ни върху околната среда. Миналата година казахме, че ще постигнем въглероден неутралитет при собствените ни емисии до 2030 г. и постигаме добър напредък в тази посока”, коментира Кингсли Уитън, главен маркетинг директор в компанията. „Освен това, предвид глобалното предизвикателство за справяне с изменението на климата, което е все по-спешно, по-рано тази година се ангажирахме да постигнем въглероден неутралитет по цялата ни бизнес верига до 2050 г. Това признание от Financial Times е положителен сигнал, че вървим в правилната посока.“
BAT се стреми да намали въздействието на своя бизнес върху общественото здраве, предоставяйки серия от продукти с по-малък риск. Усилията на компанията по отношението на устойчивостта и високите стандарти, които поддържа, допринесоха да получи редица независими отличия. Те включват добавянето на BAT към Индекса за устойчивост на Dow Jones за 19-а поредна година, рейтинг „BBB“ в последната класация на MSCI ESG, както и присъствие в списъка с най-добри компании на CDP Climate – А List.