Финансовото обучение влиза в училище

Държавата и бизнесът в сътрудничество за финансово ограмотяване на учениците

Финансовото обучение влиза в училище

Снимка: Junion Achievement Bulgaria

Автор: Илия Лазаров

Финансовото обучение влиза в училище. Това обявиха участниците на пресконференция, организирана от „Джуниър Ачийвмънт България” и техни партньори от бизнеса и образователните институции, предаде репортер на Economic.bg.

Ще бъде проверена финансовата грамотност сред учениците от 1 до 12 клас в 200 училища у нас. В обикновените училища ще бъдат въведени часове по общи финанси, а в по-профилираните – по бизнес и предприемачество.

Ще бъдат организирани работни семинари за учители, където български и международни експерти ще ги обучават как да преподават. В инициативата са привлечени специалисти и от ОИСР.   

Още в 5 клас ще се учи за бюджет, а подрастващите ще бъдат учени как да изготвят свой личен бюджет, обясни зам.-министърът на образованието Ваня Кастрева.

На въпрос на Economic.bg за модернизацията на българското образование, Кастрева отговори, че това е трудна мисия. Тя отбеляза, че според закона учебните програми у нас се променят на 4 г., а последната актуализация е направена през 2000 г. Обществото у нас е скептично спрямо промените в образованието и това често води до спекулации.

Кастрева обяви, че МОН е ангажирано с обучението на учителите. „Квалификацията на учителите е ключов ангажимент за нас.” Тя изтъкна, че е необходимо желание и активност за допълнителна квалификация и от страна на самите учители.    

Финансовото образование е част от националната образователна реформа, то е приоритет и на ЕК. Доказано е, че финансовата грамотност е ключова за успешната реализация. Колкото по-компетентен във финансово отношение е човек, толкова по-добри перспективи за развитие има.

„Има пряка връзка между нивото на финансова грамотност и благосъстоянието и щастието на хората. Хората, които умеят да контролират финансите си, се чувстват много по-уверени и щастливи, заяви Николай Стойков, управител на NN България.

Подобна инициатива умишлено е насочена към по-младата аудитория, заради нейната възприемчивост към новото. „Младите са най-отворени към всякакви иновативни финансови решения – електронни разплащания, мобилни технологии. Необходимо е обаче те да ги разбират, за да направят информиран избор”, изтъкна Ваня Манова от MasterCard България.

В България електронните разплащания стават все по-популярни, а електронната и мобилната търговия процъфтяват. За последната година доверието в електронните разплащания се е повишило с 25%.   

Коментари: 0