Google ще плати $1 млрд. на медии за съдържанието им
Компанията предвижда, че тази сума ще стигне да се финансира програмата в продължение на три години
Google планира да плати 1 млрд. долара на издатели по целия свят през следващите три години. Това обяви изпълнителният директор на компанията Сундар Пичай, като по този начин компанията се опитва да спечели благоразположението на регулаторите на фона на мощната офанзива срещу технологичните гиганти от страна на европейските държави и създателите на медийно съдържание.
Издателите на новини отдавна се борят с най-популярната интернет търсачка в света за компенсация за използването на тяхното съдържание, като най-силен натиск има от страна на европейски медийни групи, припомня Reuters.
Пичай заяви, че новият продукт, наречен Google News Showcase, ще бъде пуснат първо в Германия, където е подписан договор с германски вестници, включително Der Spiegel, Stern, Die Zeit, както и в Бразилия - с Folha de S.Paulo, Band и Infobae.
Продуктът ще бъде пуснат също в Белгия, Индия, Холандия и други страни. Около 200 издатели в Аржентина, Австралия, Великобритания, Бразилия, Канада и Германия са се регистрирали за него.
„Този финансов ангажимент - най-големият ни до момента - ще плаща на издателите да създават и организират висококачествено съдържание за различен вид онлайн новини“, написа Пичай в блога на компанията.
Продуктът, който позволява на издателите да избират и представят своите истории, ще бъде пуснат в Google News за устройства с Android, а след това и за устройствата на Apple.
„Този подход се различава от другите ни новинарски продукти, защото се опира на редакционния избор, който отделните издатели правят за това кои истории да покажат на читателите и как да ги представят“, казва Пичай.
Продуктът се основава на лицензионна сделка, подписана с някои медийни групи в Австралия, Бразилия и Германия през юни.
Google преговаря с френски издатели, където са най-гласовитите си критици на политиките на Google по отношение на медийното съдържание, докато Австралия иска да принуди търсачката и Facebook да споделят приходи от реклама с местни медийни групи.