И Johnson & Johnson се разделя на две
Компанията ще отдели здравните си потребителски продукти в отделно дружество

Johnson & Johnson планира да отдели своето подразделение за потребителски здравни продукти, което продава Listerine и бебешка пудра, и да се съсредоточи върху фармацевтичните продукти и медицинските устройства. Това е най-голямата промяна в 135-годишната история на американската компания, пише Reuters.
Ходът на най-голямата компания за здравни продукти в света идва след подобни съобщения на индустриалните конгломерати Toshiba и General Electric и подчертава под какъв натиск са големите корпорации да опростяват своята структура.
Това е особено валидно в случаят със здравеопазването, където бавният и стабилен бизнес с продажба на продукти, като шампоани и овлажнители, все повече се отклонява от високорисковата и високодоходна дейност по разработване и маркетинг на хитови лекарства.
Новата Johnson & Johnson и новата компания за здравни продукти за потребителите ще могат по-ефективно да разпределят ресурси за доставки към пациенти и потребители, да стимулират растежа и да отключат значителна стойност“, каза Хоакин Дуато, който се очаква да стане главен изпълнителен директор през януари.
Компанията заяви, че се стреми да завърши разделянето за 18 до 24 месеца, което пък изпрати акциите ѝ с 4% нагоре.
Лейкопластът и лекарствата за кашлица на Johnson & Johnson отдавна са лицето на компанията.
Сега бизнесът му с фармацевтично и медицинско оборудване, който произвежда лекарства за рак, ваксини и хирургически инструменти, е напът да регистрира продажби от близо 80 млрд. долара тази година. Това е много повече от 15-те милиарда, които се очаква да донесат неговите потребителски продукти.
По-високите перспективи пред растежа са налице въпреки разочароващите продажби на ваксината срещу COVID-19 на Johnson & Johnson заради поредица от производствени неуспехи и ожесточена конкуренция от конкуренти, като Pfizer и Moderna.
Пари за сделките?
Планът на Johnson & Johnson да отдели своя бизнес за здравни продукти за потребителите в публично търгувана компания отразява хода на GlaxoSmithKline и Pfizer Inc, които също планират да отделят съвместния си бизнес за здравни продукти за потребителите през следващата година.
Междувременно германският производител на лекарства Merck KGaA продаде своето подразделение за здравни продукти за потребителите на Procter & Gamble Co през 2018 г.
Потребителското подразделение на Johnson & Johnson се сблъска с множество съдебни дела, в които се твърди, че неговият талк за бебета причинява рак, което компанията отрича.
Тя създаде дъщерно дружество, което да управлява исковете за няколко милиарда долари, а главният изпълнителен директор Алекс Горски каза в петък, че решението за отделяне на потребителското подразделение няма нищо общо със съдебните дела. Компанията спря продажбата на бебешката пудра в САЩ и Канада миналата година.
Отделът за медицински изделия и фармацевтични продукти също е изправен пред съдебни дела за някои от своите продукти.
Johnson & Johnson заяви миналия месец, че са уредени повечето съдебни дела, пред които са изправени хиляди мъже, които твърдят, че антипсихотичното лекарство Risperdal им е причинило прекомерно развитие на тъканта на гърдата. Компанията е похарчила 800 млн. долара във връзка със споразумението.