И печалбата на LG потъва от началото на 2019 г.
Компанията очаква 19% спад на оперативната си печалба на годишна база
~ 1 мин.
След Samsung, още един южнокорейски технологичен гигант – LG Electronics, съобщи за очакван спад на оперативната печалба през първото тримесечие на 2019 г. Компанията прогнозира 19% понижение за януари-март спрямо същия период на предходната година, предава Reuters.
Вторият по големина производител на телевизори в света, след Samsung Electronics, изчислява оперативната печалба за първото тримесечие от 899.6 млрд. вона (791 млн. долара). За сравнение през същия период на 2018 г. тя е възлизала на 1.1 трлн. вона (880 млн. долара).
Средната оценка на 21 анализатори за оперативната печалба на LG бе 808 млрд. вона (711 млн. долара).
Що се отнася до приходите, те вероятно са паднали с 1.4% до 14.9 трлн. вона (13.1 млрд. долара), казват от корейския гигант.
LG не разкрива повече подробности за операциите си през първото тримесечие на 2019 г. Пълните финансови резултати се очаква да бъдат оповестени в края на април.
Анализаторите изтъкват, че дългогодишният бизнес със смартфони, генериращ загуби, и засилващата се ценова конкуренция на световния телевизионен пазар вероятно оставят отпечатъка си върху печалбите на компанията.
LG държи 3% от световния пазар на смартфони, сочат данните за миналата година, според доклада за доставки на Counterpoint Research.
По-рано днес Samsung обяви, че очаква най-слабата си тримесечна печалба от над две години. Причината за негативните резултатите се крие в пренасищането пазара с памет чипове, забавянето на продажбите на дисплеи и увеличаващата се конкуренция на смартфон пазара.