Китайците бойкотираха и Burberry
Тя е първата луксозна марка, атакувана от китайската реакция

© ECONOMIC.BG / Архив
Burberry отнася много критики от китайските потребители в социалните мрежи, успя да загуби посланик на марката си в Китай и нейният отличителен дизайн е изтрит от популярна видео игра. Причината за бойкота са дългогодишните изявления на компанията по отношение на използването на уйгурски робски труд в автономния район Синцзян.
Така тя се превръща в първата луксозна марка, жертва на китайската реакция срещу западните обвинения за злоупотреби с правата на човка в Синцзян.
Китай в петък санкционира организации и лица в Обединеното кралство заради "лъжа и дезинформация" относно Синцзян, дни след като Великобритания наложи санкции за предполагаеми нарушения на човешките права в региона на Западен Китай.
местната актриса Джоу Донгю прекрати договора си с Burberry като посланик на марката, тъй като компанията "ясно и публично заяви позицията си по отношение на памука от Синцзян", съобщи агенцията й в четвъртък.
Реакцията - особено в социалните и традиционните медии - обхвана и марки на масовия пазар, като H&M, Adidas и Nike, които преди това изразиха критични виждания за условията на труд в Синцзян, най-големият регион за производство на памук в Китай.