Колцентърът на толзвеното още не работи, очевидно не е нужен
Гражданите могат да получат всякаква информация за е-винетките в тол сайта, както и от служители на АПИ, отговаряли за хартиените винетки
~ 2 мин.
Колцентърът на толзвеното все още не е заработил месец след въвеждането на е-винетките, стана ясно от проверка на Economic.bg. При опит за телефонна връзка с центъра, който по своята същност трябва да помага на гражданите и фирмите при работата им с новата система, автоматичен отговор ни уведомява: „В момента колцентърът се структурира. За повече информация посетете сайта bgtoll.bg“.
За щастие сайтът работи. Но един месец след въвеждането на е-винетките – може би най-критичният период, в който хората биха потърсили помощ от колцентъра, той не работи. Т.е. няма жив човек, на който да се обадите, за да ви обясни как например да си закупите винетка през машините или приложението.
От пресцентъра на Национално толуправление коментираха за Economic.bg, че все още няма крайна дата, след която колцентърът ще заработи, тъй като има затруднения и с липсващия все още шеф на звеното. Все пак гражданите могат да потърсят информация освен в сайта за е-винетките и на стационарните телефони на служителите на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), които са отговаряли преди това за хартиените стикери. Техните телефони обаче не са посочени в www.bgtoll.bg.
Остава обаче въпросът – ако Националното тол управление към АПИ може да изкара един месец без колцентър, необходимо ли e въобще да има такъв? Необходимо ли е да се назначават допълнителни хора на заплати, ако АПИ може да се справи със запитванията? Всъщност, необходимо ли е да има директор и заместници на това тол управление, ако то очевидно може да работи без такива?Припомняме, че електронната система се въведе с фалстарт на 1 януари, след което с постовете си се разделиха Антон Антонов, директор на Националното толуправление в АПИ, който бе назначен само няколко месеца преди това, Радослав Николов, съветник в политическия кабинет на министъра на регионалното развитие и благоустройството и Веселин Давидов, който отговаря за електронната система за събиране на такси за използване на републиканската пътна мрежа. На 9 януари оставка подаде и шефът на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) инж. Светослав Глосов.