КЗК глоби бисквитите „Белвита“ заради снимка на Гришо
Глобата е заради публикувана във Фейсбук снимка на двамата български тенисисти Григор Димитров и Цветана Пиронкова

Комисията за защита на конкуренцията наложи глоба на „Монделийз България Холдинг“ АД, в частност на бисквитите „Белвита“ заради рекламата публикувана във Фейсбук снимка на българските тенисисти Григор Димитров и Цветана Пиронкова.
В края на миналата година Комисията за защита на конкуренцията беше сезирана от Григор Димитров за използването на неговата снимка от същата компания за реклама на тези бисквити отново във "Фейсбук". тогава антимонополната комисия остави без уважение жалбата му и прие аргументите на производителя, че Димитров спортистът не е предприятие и съответно не извършва стопанска дейност, както твърди.
Комисията установила, че на Фейсбук страницата „Belvita Bulgaria“ са публикувани снимки на тенисистите Цветана Пиронкова и Григор Димитров, върху които е поставена марката „belVita добро утро!”, собственост на „Монделийз“.
КЗК приема, че посочените снимки имат качеството на рекламни материали, поради което, вследствие на позициониране на посочената марка върху снимките, се прави асоциация, че спортистите са рекламни лица на продуктите с марка „belVita“.
В този смисъл лицата са припознавани, като рекламиращи, подкрепящи и препоръчващи тези продукти, но Комисията установи, че тенисистите не са рекламни лица на марката, то в настоящия случай е налице заблуждаваща реклама по отношение начина на представянето й.
Глобата, която е наложена е на стойност 236 431 лв., е за „Монделийз България Холдинг“ АД, които произвеждат и разпространяват бисквитите на българския пазар.
Глоба е отнесла и рекламната агенция на бисквитите - „Ноу Уей“ ЕООД, в размер на 1516 лв.