КЗК глоби SDI с близо 300 хил. лв.
Санкцията е заради заблуждаваща реклама

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Комисията за защита на конкуренцията глоби застрахователната SDI Group за заблуждаваща реклама. Санкцията е в размер на 294 540 лв., което се равнява на 1% от общия оборот на дружеството за миналата година. Производството на КЗК е започнало след искане от конкурентната I&G Brokers заради рекламна кампания, свързана с цените на застраховка „За дома“.
Според КЗК в рекламата SDI използва графично представяне цената на продукта със заблуждаващ характер - „стандартна цена“, която е зачеркната и под нея е посочена намалената цена.
Комисията приема, че начинът на нейното представяне е заблуждаващ, доколкото посочената застраховка никога не е била предлагана от ответното дружество на посочената „стандартна цена“ за съответните пакети. Отчетен е и фактът, че посочената застраховка се предлага в постоянно намаление, което влиза и в противоречие с нормативните изисквания за съдържанието и обхвата на съобщението за намаление на цените, допълват от КЗК.
„Представена по този начин, рекламата противоречи на добросъвестната търговска практика, като цели да изтъкне и да насърчи реализацията на дейността на ответното дружество по неправомерен начин“, мотивират решението си от антимонополния орган.