Lidl ще финансира 31 социални проекта с 252 хил. лв.
Средствата идват от кампанията, в която Lidl обяви, че ще отделя по 3 стотинки от всеки касов бон

Lidl България ще финансира 31 социално значими проекта със сумата от 252 741 лв. Кампанията е в рамките на инициативата „Tи и Lidl за по-добър живот“ и се реализира в партньорството с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум.
Инициативата „Ти и Lidl за по-добър живот“ е събрала 425 предложения от 142 населени места в цялата страна. До финала са стигнали предложения от 18 населени места в страната, сред които по-малки градове и села като с. Ясен, област Шумен, гр. Генерал Тошево, област Добрич, с. Бяга, област Пазарджик и др. 16 са одобрените проекти в областта на образованието, 8 са с фокус здравословен начин на живот, 5 ще се грижат за опазване на околната среда, а 2 са насочени към съхранение на историческото и културно наследство.
Средствата идват от кампанията, в която Lidl обяви, че в периода от 1 май до 25 юни 2017 г. ще отделя по 3 стотинки от всеки касов бон в магазините в цялата страна. Така със събраните средства пое ангажимента да финансира проекти, свързани с образователни инициативи за деца, опазване на околната среда, култура, и историческо наследство, както и здравословен начин на живот. В този период неправителствени и граждански организации можеха да представят свои проекти и да кандидатстват за финансова подкрепа в размер на максимум 10 000 лв.
В първия етап проектите са преминали през проверка на тяхната техническа обезпеченост и наличност на цялата изисквана документация. До втори етап са допуснати всички проекти, отговарящи на административните критерии, и те бяха оценявани от експертно жури. В третия етап избраните проекти са представени пред служителите на Лидл България, които са оценили проектите в регионите, в които живеят, показвайки истински ангажимент към благосъстоянието на своя град и своята общност.
„Ти и Lidl за по-добър живот“ е най-голямата и значима инициатива за компанията, която само за няколко месеца успя да обедини идеите и енергията на много съмишленици за изграждане на едно по-добро утре. Тя е естествено продължение на ангажимента, който ние, Лидл България, поехме – с всичко, което правим да помагаме на хората да водят по-пълноценен начин на живот, чрез развитие на местната общност и среда. И нашите усилия не приключват днес с избора на печелившите проекти. Сега ни предстои още по-усилена работа, за да видим тези проекти реализирани и да докажем на клиентите, че сумата, която сме отделяли от всеки техен касов бон, е инвестирана в нещо стойностно и значимо“, коментира Милена Драгийска, Главен изпълнителен директор на Lidl България.