McLaren показа новия си хибриден суперавтомобил
Speedtail има мощност от над 1000 конски сили и развива над 400 км/ч

Британската компания за спортни автомобили McLaren показа новият си хибриден суперавтомобил с внушителна мощ, но и с внушителна цена. Новият Mclaren Speedtail е проектиран с 1 035 конски сили, които обаче струват 2.25 млн. долара. Освен заради всички технологични, интериорни и екстериорни чудеса, цената се обуславя и от факта, че ще бъдат произведени само 106 коли от този модел, а те вече са разпродадени.
Една трета от бройките ще бъдат изпратени в САЩ, въпреки че автомобил като Speedtail няма как да бъде пуснат законно по пътищата в Съединените щати, пише CNN Business.
Speedtail e триместен автомобил, като седалките са подредени в триъгълник. Шофьорът седи отпред, а другите две седалки са отзад. Същото разположение на седалките беше използвано и в най-известния суперавтомобил на McLaren, създаден през 90-те години на миналия век и наречен F1.
Именно центрирането на седалката е една от причините, заради които властите не биха позволили този автомобил да се шофира в САЩ, обясни говорител на McLaren. Другата е липсата на странични огледала, които в случая са заменени от камери.
Американците, закупили автомобила, все пак могат да се насладят на скоростта и лукса, предоставяни от суперколата. Те могат да кандидатстват пред властите за специално разрешение, което се дава при тестване на „технологично значими“ автомобили, които не отговарят на всички правила за движение по пътищата в САЩ. Същият вид разрешително получиха собствениците на модела F1 преди 20 години.
McLaren нарича Speedtail „хипер-GT“, като втората част означава „Grand Touring“, което пък означава, че колата е проектирана за лукс и комфорт, както и за максимална скорост.
Интериорът е покрит с меки и скъпи, но леки, скандинавски кожи. Седалката на водача има специално „насочено“ покритие, което улеснява накланянето му, но също така помага за задържането на водача на място при трудни завои.
Подобно на другите модели на McLaren, Speedtail се прави до голяма степен от въглеродни влакна - скъп, но здрав и лек материал. Някои външни части от колата са изработени от специални въглеродни влакна с много тънък слой титан, разтопен отгоре. Това дава на материала блестящ външен вид, който може да има разнообразни цветове.
На други места са положени един върху друг изключително тънки слоеве от въглеродни влакна, като на места са „избръснати“, за да се придаде форма на извита вода.
Знаците на McLaren и Speedtail върху автомобила са изработени от 18-каратово бяло злато.
По-голямата част от контролите на автомобила, различни от тези, които са пряко свързани с шофирането, се управляват чрез сензорни екрани. Има някои бутони, превключватели и копчета, като например тези за стартиране на колата. Те са монтирани над главата на водача.
Плъзгане през въздуха
Купето на Speedtail е с дължина от над 5 метра, почти толкова дълго, колкото на седан Mercedes-Benz S-класа. Тази значителна дължина е изработена с оптимизирана аеродинамика. Speedtail има „крилообразна“ форма, което позволява да се плъзга лесно през въздуха, като същевременно причинява възможно най-малка турбуленция.
Малките видеокамери, които се използват вместо странични огледала, визуализират околния свят на два екрана вътре в колата.
Предните колела са покрити с аеродинамични щитове, които остават неподвижни, докато колелата се въртят. Това запазва линията на въздушния поток, която по принцип се нарушава от движението на гумите.
Специалният „Velocity Mode“ позволява на автомобила да достигне максималната скорост от 400 км/ч. В този режим колата слиза с 35 мм по-близо до пътя, а страничните камери се прибират в тялото на автомобила.
Макларън не предоставя технически подробности за хибридната система на Speedtail, но бензиновият двигател се очаква да бъде подобен турбокомпресор V8, използван в други автомобили на McLaren.
Първите автомобили от този модел ще бъдат доставени на клиентите през 2020 г.