$168 млрд. достигат инвестициите в дигитални медии

Те са основен инструмент в рекламния бизнес и бележат стабилен растеж

$168 млрд. достигат инвестициите в дигитални медии

Инвестициите в дигитални медии през 2017 г. ще достигнат 168 млрд. долара. Това сочат актуализираните прогнози за развитието на световния рекламен пазар през 2017 г., публикуван от Carat. Очаквано пазарът е задвижван основно от дигиталните инвестиции.

За България Carat запазва прогнозата си за стабилно покачване на общите рекламни инвестиции през 2016 г. с 2,5% и с 2,7% за 2017 г., като най-добре представящата се медия остава дигиталната – с ръст на годишна база от +10,6% за тази и +8,5% - за следващата година, следван от радиото (+3.4% за 2017 г.) , телевизията (+2,5% за 2017 г.), списанията (+2,1 за 2017 г.) и външната реклама (+1,3% за 2017 г.).

Carat прогнозира общите инвестиции в реклама да достигнат 548 млрд. долара до края на 2016 г., което е увеличение със 4,4% на годишна база. Прогнозата е въз основа на данните получени от 59 пазара в Европа, Африка, Северна и Южна Америка, Азия и Тихоокеанския регион,

Като основни причини за доброто състояние на индустрията тази година се отчитат Европейското първенство по футбол, Олимпиадата и Параолимпийските игри в Рио, както и очакваните президентски избори в САЩ, които се смята че ще генерират рекламни инвестиции в размер на 7,5 млрд. долара.

2017 г. ще продължи да бъде задвижвана от дигиталните медии и ще достигне 570 млрд. долара, което е ръст на инвестициите от 4% в световен мащаб. Броят на държавите, в които дигиталните медии вече са основен канал в комуникационния микс и отнемат първенството на телевизията, вече са 13.

„С 3 пъти по-бърз растеж от глобалната норма, дигиталните медии само потвърждават мястото си на ненадминат двигател за растежа на индустрията. Тъй като в основата си дигиталната икономика е по-сложна, по-бърза, и променяща статуквото във всяко отношение, именно на дигиталните медии се пада отговорността да изградят ангажираността между брандовете и тяхната аудитория, като адресират посланието им по-точно и в реално време", заяви Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network (част от която е и Carat).

Коментари: 0