Нова технология обещава по-големи батерии без опасност от избухване
В тях е използван твърд полимерен електролитен материал

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Литиево-йонните батерии се превърнаха в един от най-важните източници на енергия в съвременния свят, като те биват внедрявани както в мобилните устройства, така и в електрическите превозни средства.
Те придобиха популярност заради лекото си тегло, високата енергийна плътноси и способността за презареждане. Въпреки това налице са и някои предизвикателства като това, че съдържат течности с потенциал за спонтанно запалване, обяснява пред CNBC Джон Майлс, професор от Университета Кеймбридж.
Експертът коментира, че на пазара вече се появяват нови алтернативи. Става дума за твърди батерии с гелове във вътрешността и специални полимери, вместо течности. „Те са много по-малко склонни към инциденти”, казва Майлс и обръща внимание на прогреса в технологията.
Според някои играчи в сектора литиево-йоните батерии са достигнали прага на своите граници. „Значителни предизвикателства” пред тях са безопасността, енергийната плътност и разходите.
Конвенционалните батерии имат три компонента – анод, катод и електролит. „Електролитът е течен и йоните в него се движат напред-назад, от анода до катода, позволявайки зареждане и разреждане”, обяснява Майк Цимерман, главен изпълнителен директор Ionic Materials.
Много потребители вече са се сблъсквали с експлодиращи батерии в своите мобилни устройства. Проблем, който идва от течността в тях. Именно тук се появява новия вид „твърд полимерен електролитен материал”, който позволява преноса на йони при стайна температура.
По думите на Цимерман, чиято компания е разработила иновацията, това е първият в света полимер, способен да провежда литиеви йони. В добавка на това той е незапалим и безопасен.
Цимерман смята, че технологията на неговата компания може да бъде използвана по редица начини. Най-простият пример е този със смартфоните, които няма да се възпламеняват в ръцете на хората. Това ще позволи и по-големи капацитети на батериите и техният живот с едно зареждане ще продължава около два дни, обяснява още Цимерман.