Още световни гиганти се отказват от рекламата във Facebook
Volkswagen, Puma и Adidas и датският производител на играчки Lego се присъединиха към нарастващия бойкот

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Германските гиганти Volkswagen, Puma и Adidas и датският производител на играчки Lego се присъединиха към нарастващ бойкот на рекламодателите заради речта на омразата срещу Facebook. Те следват примера на големи потребителски компании като Levi's и Coca-Cola.
Около 200 марки вече спряха рекламата с гиганта на социалните медии като част от кампанията #StopHateForProfit, стартирана от активисти за социална справедливост.
Безпрецедентният ход вече заличи милиардите от пазарната стойност на Facebook.
Автомобилният гигант Volkswagen, който притежава и марките Audi, Porsche и Skoda, заяви, че спира рекламите на групата във Facebook. „Речта на омразата, дискриминиращите коментари и публикации, съдържащи опасна невярна информация, не трябва да се публикува и трябва да има последствия", заявиха от групата.
Lego също заяви, че също спира цялата платена реклама в социалните медии за един месец.
"Ние се ангажираме да оказваме положително въздействие върху децата и света, който те ще наследят", казва в изявление Джулия Голдин, главен маркетинг директор на Lego.
„Това включва принос към положителна, приобщаваща цифрова среда, свободна от омразата реч, дискриминация и дезинформация.“
Производителят на Sportsgear Puma заяви, че се присъединява към кампанията #StopHateForProfit "през целия юли". "Расизмът, дискриминацията и омразните коментари не трябва да имат място нито в нашата компания, нито в нашето общество", заяви говорител на Puma.