Pepsi предупреди, че продуктите ѝ ще поскъпнат още
Компанията трябва да се справя със завишените разходи за суровини и труд
Финансовият директор на PepsiCo Хю Джонстън очаква цените на продуктите на компанията да се повишат още в началото на следващата година.
Очаквам, че вероятно ще видим още малко увеличение на цените през първото тримесечие на следващата година, тъй като се борим с факта, че входните разходи са просто по-високи“, каза Джонстън в интервю за CNBC.
„Това просто е реалността за нас и всички останали.“
Това лято и през есента цените на напитките на Pepsi се покачиха, а при снаксовете поскъпването тъкмо започна. Други компании за пакетирани потребителски стоки, като Procter & Gamble и конкурентът Coca-Cola, също повишиха цените тази година, за да компенсират удара от по-високите разходи, които изяждат печалбите.
Подобно на всички гиганти за храни и напитки, Pepsi купува стоките и материалите, от които се нуждае, месеци предварително. Но тези договори не помагат на компанията да избяга от инфлацията.
Форуърдните покупки могат да направят само толкова за нас. Това, което правят, е да ни купят около шест до девет месеца, така да се каже“, каза Джонстън.
Това време позволява на компанията и търговците на дребно да смекчат донякъде удара върху потребителите, които в крайна сметка понасят увеличението на цените.
През третото тримесечие Pepsi отчете по-високи разходи, свързани с инфлацията при цената на труда, стоките и транспорта, особено за бизнес звеното Quaker Food в Северна Америка. Нетният доход на компанията спадна с 3% за тримесечието въпреки ръста на нетните приходи с 11.6%.
Акциите на Pepsi поскъпнаха с около 1% при предварителната търговия, след като компанията надхвърли прогнозите на анализаторите за третото тримесечие и повиши прогнозата си за годишните приходи.