Познати компании се борят да строят интермодалния терминал в Русе
Национална компания „Железопътна инфраструктура“ е удължила срока за подаване на оферти с почти месец

Снимка: Depositphotos
Общо 5 оферти са подадени за строителство на интермодалния терминал в Русе. Три от тях са на консорциуми, а други 2 са на отделни компании. Това става ясно от информация в Регистъра за обществени поръчки. Първоначалният срок за подаване на офертите бе 6 април, но впоследствие той е удължен до 12 май. Причини за промяната не се посочват.
Припомняме, че търгът за пълния инженеринг на съоръжението бе стартиран от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ в началото на февруари. Проектът се финансира по линия на Плана за възстановяване и устойчивост, като прогнозната му стойност е малко над 54.1 млн. лв. без ДДС. Целта е след завършването му терминалът да се отдаде на концесия.
Офертите са отворени на 15 май. Не е ясно обаче кога ще бъдат отворени и ценовите им предложения.
Повечето от компаниите са известни и утвърдени имена в строителството на инфраструктурни обекти в страната. След тях са „Пимк“, „Трейс Груп Холд“, „Монолит София“ и др. Интересното е, че държавното дружество „Автомагистрали“ също се бори за поръчката, но като част от консорциум, тъй като самостоятелно няма капацитет да изпълни подобен проект.
- „Релсов път“ ДЗЗД, с участници „Евробулпроджект“ ЕООД, „РВП София“ ЕООД, „Автомагистрали“ ЕАД и „Перламет Се“ ООД;
- ДЗЗД „ИМТ Русе“, с участници „Трейс Груп Холд“ АД и „Обонато Билд“ ЕООД;
- ДЗЗД „Брюнел“, с участници „Автомагистрали – Черно море“ АД, „Инжстройинженеринг“ ЕООД, „ДК Инфра Инвест“ ЕООД;
- „Пимк“ ООД;
- Монолит София“ АД.